رهایی بیش از یک هزار نفر از زندانیان در گیلان طی یک سال گذشته

در حال حاضر هشت هزار نفر از گیلان در زندان‌های استان به سر می‌برند و طی یک سال گذشته تاکنون تنها یک هزار و ۲۲ نفر آن‌ها آزادشده‌اند.

رهایی بیش از یک هزار نفر از زندانیان در گیلان طی یک سال گذشته

به گزارش هشت دی، رئیس‌کل دادگستری استان گیلان شامگاه سه‌شنبه در مراسم جشن گل‌ریزان گیلان در دادگستری استان با بیان اینکه آزادی زندانیان از طریق جلب رضایت شکات، همت خیران و کمک‌های دولتی انجام می‌شود اظهار کرد: قوه قضائیه در تلاش است تا به‌منظور حفظ شخصیت اشخاص و همچنین بهره‌مندی جامعه از توانایی آن‌ها در حد امکان حکم زندانی شدن کمتری صادر کند و سیاست کنونی آن نیز بر این اساس استوار است.

وی با بیان اینکه فرهنگ صدور حداقلی حکم زندان بین قضات هنوز جا نیفتاده افزود: هنوز بعضی از قضات تصور می‌کنند که باید برای تنبیه شدن همه مجرمان حکم زندان صادر کنند درحالی‌که این تصور، تصور غلطی است و من در این زمینه از قضات گیلان رضایت کامل ندارم.

احمد سیاوش پور با اشاره به این نکته اینکه که برخی از افراد را می‌توان از راه‌هایی به‌جز زندان تنبیه کرد درحالی‌که این فرهنگ هنوز جا نیفتاده خاطرنشان کرد: قوه قضائیه در این حوزه تحت‌فشار است اما تلاش می‌کند تا بتواند این فرهنگ را اصلاح کند.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه بعضاً برخی از مجموعه‌های دولتی عاملی برای زندانی شدن زندانیان جرائم غیر عمد هستند گفت: نوسانات اقتصادی کشور سبب می‌شود تا حتی برخی افراد ثروتمند نیز دچار مشکل شوند.

وی تعداد زندانیان جرائم غیر عمد در گیلان را هشت هزار نفر اعلام کرد و بیان کرد: این در حالی است که تعداد این زندانیان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۰۰ نفر افزایش نیز یافته است.

سیاوش پور با بیان اینکه تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری گیلان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۸ الی ۹ درصد افزایش داشته است افزود: سزاوار نیست که برخی از زندانیان جرائم غیر عمد در زندان باشند.

نائب رئیس هیئت‌مدیره ستاد دیه کشور نیز در این مراسم ستاد دیه را معتبرترین خیریه برای آزادی زندانیان دانست و اظهار کرد: مقام معظم رهبری سا‌ل‌‌ها است که به ستاد دیه کمک می‌کنند و امسال نیز ۴۰۰ میلیون تومان اهداء کرده‌اند.

علی‌اکبر سیاقی با اشاره به شیرینی و حلاوت پس از آزادی زندانیان جرائم غیر عمد افزود: انسا‌ن‌ها اگر می‌خواهند دلشان خوش باشد باید از اموالشان بخشش کنند و این افراد در کشور بی‌شمارند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به روحیه نوع‌دوستی مردم گیلان اظهار کرد: تمام اقشار جامعه در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک می‌کنند و مردم گیلان نیز در بین آن‌ها زبان زد هستند.

حمید کامران زاده با اشاره به آزاد ساری زندانیان غیر عمد از سوی مردم گیلان طی سال گذشته تاکنون افزود: از سال گذشته تاکنون یک هزار و ۲۲ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های گیلان آزادشده‌اند و به آغوش خانواده‌های خود برگشته‌اند.

منبع: فارس گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه