عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس :

مشکلاتی در ساختار آموزش‌وپرورش و شیوه تعلیم و تربیت داریم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلاتی در ساختار فرهنگیان، آموزش‌وپرورش و شیوه تعلیم و تربیت داریم گفت: آینده‌ای روشن با تربیت‌معلمانی خوب رقم می‌خورد.

مشکلاتی در ساختار آموزش‌وپرورش و شیوه تعلیم و تربیت داریم

به گزارش هشت دی،اسدالله عباسی شامگاه جمعه در رشت با تبریک هفته معلم به سخت‌کوشان عرصه تعلیم و تربیت اظهار کرد: در همه کشورهای دنیا ازجمله کشورهای پیشرفته برای دستیابی به رشد و توسعه همه‌جانبه روی معلمان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در دو دهه نخست انقلاب به نحو شایسته‌ای از معلمان حمایت شد افزود: متأسفانه به مباحث تعلیم و تربیت در دهه‌های سوم و چهارم انقلاب کمتر پرداخته‌شده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی دانشگاه فرهنگیان و مراکز تعلیم و تربیت را مهم‌ترین بخش‌های تربیت‌معلم در کشور دانست و گفت: این مراکز نقش اساسی در جذب معلمان داشته و در دو دهه نخست انقلاب افرادی جذب می‌شدند که عشق و علاقه بالایی به‌نظام تربیت و تعلیم داشته باشند و معلمی را تنها یک شغل نبینند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت‌ها روی معلمان به‌صورت جدی سرمایه‌گذاری می‌کردند تا آن‌ها آینده‌سازان کشور را بسازند خاطرنشان کرد: همان‌گونه که کشورهای پیشرفته توانسته‌اند معلمان خوبی تربیت کنند که آن‌ها دانش آموزان خوب تربیت کنند ما نیز باید تمام نیرو و سرمایه خود را در جهت تربیت و تعلیم دانش آموزان به کار بگیریم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور به معلمان ازلحاظ مادی و معنوی کمک شده اما در ساختار فرهنگیان، آموزش‌وپرورش و شیوه تعلیم و تربیت مشکلاتی داریم تصریح کرد: باید تلاش کرد تا موانع نظام تعلیم و تربیت برداشته، مسیر رشد و تعالی دانش آموزان باز و آینده‌ای روشن برای ایران را رقم بزنیم.

عباسی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در نظام تعلیم و تربیت یقیناً تأثیرگذار است بیان کرد: اگر معلمانی درست در کشور تربیت و موانع و ضعف‌های قشر فرهنگی جامعه برداشته شود در آینده خواهیم دید که چه سرمایه‌گذاری عظیمی را در جهت شکوفایی استعدادها و بالندگی جامعه برجای گذاشته‌ایم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نظام تربیتی کشور گاها ضعف و کاستی‌هایی را داشته‌ایم افزود: گاهی آموزش‌وپرورش دستخوش سلیقه‌های سیاسی کرده‌ایم تا جایی که نتوانسته‌ایم آنچه مطلوب نظام تربیت و تعلیم است را به آن دست پیدا کنیم.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه