با اجرای دستورالعمل رهبر انقلاب؛

۳۸۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان امسال احیا می‌شود

بنا به دستورالعمل رهبر انقلاب مبنی بر احیای زمین‌ها در خوزستان جهاد کشاورزی تلاش می‌کند ۳۸۰ هزار هکتار از این زمین‌ها را امسال زیر کشت ببرد.

۳۸۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان امسال احیا می‌شود

حجت‌الاسلام عابدی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار هشت دی در رشت با بیان اینکه سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در گذشته یک وزارتخانه بوده است اظهار داشت: این سازمان ۵۰ سال قبل تأسیس شد و تمام امور روستایی کشور زیر نظر این وزارت خانه بود و هم‌اکنون نیز این سازمان متولی تمام امور مربوط به تعاونی‌های بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه خریدهای تضمینی محصولات کشاورزی با سازمان مرکزی تعاون روستایی است افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳ میلیون ۸۰۰ هزار تن گندم، ۳۵۰ هزار تن جو و ۲۹۰ هزار تن کشمش خریداری شده است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: این سازمان ۱۲ اتحادیه ملی در بخش کشاورزی دارد که مردم سهامدار این تعاونی‌ها هستند که شامل ۳۰ میلیون نفر هستند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۲۵ درصد روستانشین داریم گفت: بسیاری از سهامداران این تعاونی‌ها اکنون به دلیل مشکلات روستاها به شهرها مهاجرت کردند اما سهامداران این اتحادیه‌ها هستند.

عابدی ادامه داد: در بحث اشتغال‌زایی توسط تعاونی‌ها در روستاها همه دولت‌ها کمک‌هایی کردند اما در این دولت به دلیل منابع اندک مالی این کمک‌ها به یک‌سوم کاهش پیدا کرده است اما همچنان کمک‌های دولتی وجود دارد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران  افزود: بنا به دستورالعمل رهبر انقلاب مبنی بر احیای زمین‌ها در خوزستان که مشمول ۵۰۰ هزار هکتار است وزارت جهاد کشاورزی تلاش می‌کند این زمین‌ها را آماده و احیا کند.

وی ادامه داد: طبق برآوردها امسال حدود ۳۸۰ هزار هکتار از این زمین‌ها زیر کشت خواهد رفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه