عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان در گفتگو با 8دی:

زمینه “آتش به اختیار” جوانان در همه عرصه‌ها وجود دارد/ خلاقیت جوانان در ایجاد تحولات در جامعه بسیار زیاد است

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه زمینه آتش به اختیار مد نظر رهبر معظم انقلاب در همه عرصه های کشور در جوانان وجود دارد، گفت: خلاقیت دانشجویان و جوانان در ایجاد تحولات اقتصادی و فرهنگی در جامعه بسیار زیاد است.

زمینه “آتش به اختیار” جوانان در همه عرصه‌ها وجود دارد/ خلاقیت جوانان در ایجاد تحولات در جامعه بسیار زیاد است

محمد دوستار در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با بیان اینکه بحث آتش در اختیاری که مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان مطرح کردند در حقیقت این مبحث مدت زیادی است در کشور با درایت رهبری اجرا می شود، اظهار داشت: بحث هایی که ما در حوزه اردوهای جهادی داریم که جوانان و دانشجویان به مناطق کمتر توسعه یافته اعزام می شوند و یا بحث های مختلف عمرانی، آموزشی، بهداشتی و غیره را فارغ از برنامه ریزی ها انجام می دهند از نمونه های آتش در اختیار مد نظر رهبری است.

وی با بیان اینکه دانشجویان در هجمه های عظیم جنگ نرم خودشان این کارها را انجام می دهند، افزود: دانشجویان خودجوش و از روی علاقه و بدون وابستگی به نهاد ها و منابع دولتی که از منابع دولتی استفاده می کنند و بر اساس توانمندی های خود و ظرفیت های همان منطقه و خیرین کارهای موفق بزرگی را تاکنون انجام داده اند که این خودش یک نوع آتش در اختیار است.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه بحث های فرهنگی عظیمی که در کشور نظیر راهیان نور در کشور انجام می شود خودش یک آتش در اختیار است، گفت: راهیان نور یک ابتکار بسیار بسیار ارزشمندی است که سالانه ۱۰ ها هزار جوان از مناطق جنگی بازدید می کنند و آن تلاش ها و مجاهدت های رزمندگان را در هشت سال دفاع مقدس رقم خورده را مشاهده می کنند و عبرت می گیرند.

رئیس اسبق دانشگاه پیام نور استان گیلان اظهار کرد: این جوانان همان کسانی هستند که در جنگ حضور نداشته اند و با این وجود انتقال فرهنگ صورت گرفته است و موجب ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت می شود که این هم فارغ از برنامه ریزی های دولت و نظارت های در پی آن است.

دوستار با تاکید بر این نکته که پیگیری های مباحث آتش در اختیاری همچون راهیان نور و اردوهای جهادی برگرفته از جوش و خروش جوانانی است که تنها از هدایت ها و راهنمایی های نهاد های انقلابی بهره مند می شوند و تمام کارهای اجرایی را خودشان انجام می دهند، متذکر شد: آتش در اختیار در حقیقت استفاده از ظرفیت های جوانان و افسران جنگ نرم در همه ی عرصه های عصر حاضر است.

وی خاطرنشان کرد: جوانان با ابتکار و خلاقیت خود می توانند فضای مجازی را فتح کنند و با تولید محتوای غنی و درست و به موقع می توانند در مباحث فرهنگی موفق شوند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در مباحث اقتصادی هم جوانان شور آفرین هستند، بیان داشت: افسران جنگ نرم با ارائه دیدگاه های خلاقانه خودشان و با استفاده از ظرفیت های محلی و منطقه ای می توانند در رشد اقتصادی و افزایش اشتغال و کاهش بیکاری در جامعه موثر واقع شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان ورود به بخش های آموش در کشور را از دیگر زمینه های ایجاد آتش در اختیار برشمرد و تصریح کرد: در بحث تولید علم و دانش و انتقال آن بین نیازمندان دانش و آگاهی و کسانی که در فضا و منطقه های کم برخوردار در حال زندگی هستند می تواند با رویکرد آتش در اختیار مباحث علمی را در پیش بگیرند و به نیازمندان آموزش دهند.

رئیس اسبق دانشگاه پیام نور گیلان ادامه داد: مسائل بهداشتی هم می تواند به زمینه ای برای ایجاد آتش در اختیار و شور جوانی قشر فرهیخته دانشجو و دانشگاهیان و جوانان باشد.

دوستار افزود: ویزیت هایی که در مناطق محروم از خانواده های نیازمند انجام می شود و درمانهایی که از روی لطف و شور جوانی نسبت به آنها انجام می شود خودش یک نوع بحث آتش در اختیار است.

این استاد دانشگاه با ابراز امیدواری مبنی بر قوت گرفتن مباحث آتش در اختیار در عرصه های مختلف کشوذ اذعان داشت: حوزه های مربوط به مباحث آتش در اختیار از مباحث فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزش و بهداشتی در حوزه های مختلفی می تواند کاربرد داشته باشد که الحمدلله مباحث مطرح و موثر بوده است و در آینده هم می تواند به شکل خیلی قوی تر و با قوت قل بیشتر عملیاتی شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
برخی که در مصادر امور هم هستند و از خط انقلاب و امام فاصله گرفته اند از فرمان«آتش به اختیار »ترسیدند لذا به جوسازی در مورد آن و تحریف فرمان رهبر انقلاب پرداختند اما فرمانده گفت که منظورش چیست و فرمانبر به خوبی فرمان را دریافته و آماده اجرا است.البته جا دارد ترسوهایی که راه استحاله انقلاب را در پیش گرفته بودند از صلابت فرمانده و نیروهای آماده اش بترسند
در حاشیه