با اختراع دستگاه زاویه‌سنج نجومی دیجیتال صورت گرفت؛

درخشش دانش‌آموزان گیلانی در جشنواره اختراعات سوئیس و رومانی

دانش‌آموزان دبیرستان دوره دوم استعدادهای درخشان میرزا کوچک در جشنواره بین‌المللی اختراعات سوئیس و رومانی خوش درخشیدند.

درخشش دانش‌آموزان گیلانی در جشنواره اختراعات سوئیس و رومانی

به گزارش ۸دی، به نقل از فارس، دانش‌آموزان مهدی قاسم‌علی‌پور و علی پورغلامی از ناحیه دو رشت پس از ثبت اختراع خود در ایران و کسب مدال برنز به صورت غیر حضوری در جشنواره اختراعات کشور کره جنوبی روز گذشته موفق شدند با اختراع دستگاه زاویه‌سنج نجومی دیجیتال در جشنواره بین‌المللی اختراعات در کشور سوئیس «ژنو» که هر ساله زیر نظر مستقیم سازمان مالکیت فکری ملل متحد WIPO و حمایت فدراسیون جهانی مخترعان IFIA و دولت فدرال سوئیس در کشورهای مختلف از جمله سوئیس برگزار می‌شود، مدال ارزشمند نقره را کسب کنند.

دانش‌آموزان مذکور به صورت حضوری در بین تمام اختراعات در رشته ماشین و ابزار آلات مهندسی در جشنواره حضور یافتند و موفق به دریافت جایزه ویژه اختراع برتر کشور رومانی شدند.

همچنین دانش‌آموز امیررضا الله قلی‌پور نیز در بخش اختراعات در حوزه آب توانست مدال طلای این دوره را به صورت غیر حضوری کسب کند.

بر اساس این گزارش در چهل و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی اختراعات سوئیس که از روز هشتم فروردین ماه جاری در مرکز نمایشگاهی palexpo در ژنو به مدت ۶ روز برپا بود، بیش از ۹۰۰ اختراع از سوی تیم‌های شرکت کننده عرضه شد که تعداد بسیار زیادی از آنها زیر نظر دانشجویان رشته‌های مختلف و شرکت‌های بزرگ دنیا بود.

جمهوری اسلامی ایران، اسپانیا، چین، مصر، آلمان، ژاپن، آمریکا، ترکیه، سوئیس، سنگاپور، روسیه، استرالیا، هنگ‌کنگ، هند، تایوان، امارات عربی متحده، تایلند و دیگر کشورهای اروپایی از جمله تیم‌های شرکت کننده در این دوره از رقابت‌ها بودند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه