نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل:

فرهنگیان برای یک میلیون وام مشکل دارند برخی میلیاردی برداشتند/دانشمندان هسته ای تربیت شده همین معلمانند

نماینده مجلس گفت: در حالی که فرهنگیان برای ۱ میلیون وام با مشکل مواجه می شوند، متهمین با سندسازی میلیاردها تومان برداشت کردند.

فرهنگیان برای یک میلیون وام مشکل دارند برخی میلیاردی برداشتند/دانشمندان هسته ای تربیت شده همین معلمانند

به گزارش ۸دی، به نقل از «لاهیجان»، ذبیح نیکفر نماینده مردم لاهیجان وسیاهکل در جلسه فصلی مدیران آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان که در سالن شهیدباهنر لاهیجان برگزار شد با اشاره به اینکه در رحلت آیت الله رفسنجانی درس هایی برای ملت ایران نهفته است، گفت: از مهمترین این درس ها نکاتی است که در پیام تسلیت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) وجود دارد. ایشان فرمودند «ما با هم اختلاف نظر داشتیم ولی خناسان نتوانستند بین مان اختلاف ایجاد کنند و محبت بین ما را از میان ببرند».

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این مهم باید برای همه ملت ایران به عنوان یک آموزه مورد توجه قرار گیرد که با وجود دیدگاه ها و سلایق مختلف سیاسی، دیدگاه های مشترک فراوانی داریم که مهمترین آنها «حفظ اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان» است.

آموزش و پرورش منشاء همه تحولات است

نیکفر با بیان اینکه دهه فجر انقلاب اسلامی نتیجه همراهی، همدلی و حضور پرصلابت مردم در صحنه دفاع از ارزش های اسلامی بود، اظهار داشت: فرهنگیان نقشی پررنگ در به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی ایفا نمودند.

وی افزود: شهدای شاخص و بزرگان تاریخ انقلاب اسلامی همگی از حوزه فرهنگ و آموزش و پرورش سرچشمه می گیرند.

نیکفر، شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر را نمونه هایی از شهدای فرهنگی کشور دانست و گفت: شهید ابوالحسن کریمی و آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان از اصلی ترین کانون های فرهنگی انقلاب اسلامی در استان بودند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل تعداد شهدای دانش آموز دفاع مقدس را ده ها هزار تن دانست و اذعان داشت: «منشاء همه تحولات در جامعه بشری، آموزش و پرورش است».

عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نوابغ و بزرگانی همچون حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، آیت الله شهید مطهری و آیت الله شهید بهشتی همگی محصول تعلیم و تربیت صحیح معلمین در حوزه های علمیه و مدارس بودند.

نیکفر منشاء انقلاب اسلامی و دفاع از ارزش های اسلام ناب محمدی (ص) را مدارس، معلمین و دانش آموزان دانست و تأکید کرد: اگر بخواهیم مشکلات مختلف کشور در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و معیشتی را برطرف سازیم باید این کار را از منشاء تحولات یعنی فرهنگسازی از مدارس آغاز کنیم.

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند پیوست فرهنگی

نیکفر تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه اقتصاد مقاومتی را نیازمند پیوست فرهنگی دانست و گفت: بدون پیوست فرهنگی فروش کالاهای ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی با مشکل مواجه خواهد شد.

نماینده مردم شریف لاهیجان، سیاهکل، رودبنه، دیلمان و پیرکوه در ادامه با اشاره به نقش دانشمندان ایرانی در بومی سازی صنعت هسته ای، گفت: دانشمندان هسته ای ایران اسلامی از کلاس های درس معلمین کشورمان بهره برده اند و این دستاورد راهبردی مدیون تربیت در نظام آموزش و پرورش داخلی است.

%image_alt%

ویژگی های ژئوپلیتیکی منحصر به فرد ایران اسلامی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با ذکر موقعیت استراتژیک ایران در منطقه اذعان داشت: به گفته استراتژیست های غربی، هر کشوری که از سه ضلع مثلث تنگه هرمز، مالاگا و خلیج عدن برخوردار باشد، کنترل دنیا را در دست خواهد گرفت و این از ویژگی های ژئوپلیتیکی منحصر به فرد ایران اسلامی است.

اقتصاد آموزش و پرورش نیازمند چاره اندیشی

دکتر نیکفر با اشاره به لزوم چاره اندیشی دولت و مجلس در زمینه حل مشکلات معیشتی فرهنگیان، اظهار داشت: باید برای اقتصاد آموزش و پرورش چاره ای اندیشیده شود.

نیکفر ادامه داد: در تدوین برنامه ششم توسعه قدم های خوبی در مسیر تحقق مطالبات فرهنگیان برداشته شد ولی باز هم کفایت نمی کند.

وی افزود: نباید به مطالبات فرهنگیان به چشم یک درخواست نگریسته شود بلکه حق دریغ شده ای است که باید به طور کامل احقاق گردد.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی مصوبه اخیر مجلس در خصوص کاهش اختلاف حقوق و مزایای بازنشستگان سال های مختلف به ۱۰ درصد را از نکات شاخص در تدوین برنامه ششم توسعه ذکر کرد و گفت: مجلس در این برنامه ۳ میلیارد دلار برای اتمام پروژه های نیمه تمام، احداث مدارس جایگزین مدارس تخریبی و توسعه اماکن رفاهی تفریحی فرهنگیان در نظر گرفته است.

%image_alt%
ضرورت صیانت از دارایی های آموزش و پرورش

دکتر نیکفر با تأکید بر لزوم صیانت از دارایی ها و سرمایه های آموزش و پرورش، تصریح کرد: روزی که به همراه چندتن از نمایندگان تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را آغاز کردیم، از اعترافات متهمین به عمق فاجعه پی بردیم.

وی افزود: در حالی که فرهنگیان کشور برای اخذ ۱ تا ۱۰ میلیون تومان وام و تسهیلات با مشکلات مختلفی مواجه می شوند، متهمین پرونده با سندسازی و تأسیس شرکت های صوری صدها میلیارد تومان از صندوق ذخیره فرهنگیان برداشت نمودند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لزوم اندیشیدن تمهیداتی برای نگهداری تأسیسات گرمایشی و سرمایشی مدارس کشور، گفت: باید ساختاری در وزارت آموزش و پرورش تعریف شود که وظیفه آن تعمیر و نگهداری از تأسیسات مدارس و واحدهای آموزشی باشد. این ساختار می تواند به عنوان بخشی از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به انجام وظیفه بپردازد زیرا که بودجه یک مدرسه در طول سال قادر به تقبل این مخارج نمی باشد.

مشارکت حداکثری در انتخابات مایه افتخار کشور و ملت خواهد بود

دکتر نیکفر با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، اظهار داشت: مشارکت بالا و حداکثری مردم شریف ایران اسلامی در انتخابات پیش رو مایه افتخار کشور و ملت خواهد بود و هر شخصی که حکم وی به عنوان پیروز انتخابات مورد تنفیذ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار گیرد، رئیس جمهور قانونی ایران است.

مطالبات متقابل مردم و نماینده از یکدیگر

دکتر نیکفر در ادامه با بیان مطالبات متقابل مردم و نماینده از یکدیگر، گفت: دفاع از حقوق مردم و منافع ملی وظیفه ایست که در قبال مردم عزیز بر دوش دارم و اینکه حضورم در مجلس موجب تغییر در رفتار و کردارم نسبت به آنها نگردد و همواره کسی باشم که مردم با شناختی که از روحیاتش داشتند وی را به عنوان نماینده خود به مجلس فرستادند.

وی ادامه داد: انتظاری که از مردم شریف لاهیجان و سیاهکل دارم این است که «همان مطالباتی را که پیش از انتخابات از من طلب می نمودند، درخواست نمایند» و پایبند به حرف خود باشند. من نیز پایبند به حرف و قول و فعل خود هستم و در مسیر احقاق حق آنها تلاش می نمایم.

پیگیری های لازم برای اجرایی شدن پروژه های عمرانی

دکتر نیکفر با اشاره به پروژه های عمرانی شهرستان های لاهیجان و سیاهکل، گفت: پیگیری های لازم برای اجرای پروژه هایی از قبیل تقاطع غیرهمسطح میدان گیل و ورزشگاه تختی صورت گرفته و مذاکراتی نیز با سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این زمینه انجام شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه جاده بام سبز به دریا، اذعان داشت: این طرح نیازمند حدود صد و پنجاه تا دویست میلیارد تومان اعتبار می باشد که برای اجرای صفر تا صد آن مذاکراتی با وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: توسعه تجارت، ایجاد طرح های مختلف اشتغالزایی، جذب گردشگر و … باید از اهداف ما در اجرای این پروژه عظیم باشد.

دکتر نیکفر با اشاره به احداث پروژه کمربندی لاهیجان از بازکیاگوراب تا میدان شهید املاکی لنگرود به طول ۱۶ کیلومتر، تصریح کرد: اجرای این پروژه بخش بزرگی از معضلات ترافیکی شهرستان لاهیجان را برطرف خواهد نمود و اجرای آن حدود ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه دربر خواهد داشت.

خدمت به مردم وظیفه است و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی باید هدف باشد

دکتر نیکفر خدمت برای مردم را وظیفه خود خواند و گفت: رمز پیروزی رزمندگان اسلام در دوران هشت ساله دفاع مقدس توکل بر خدا، وقف خود در مسیر پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی و گذشت از منیت بود.

وی افزود: اگر هدف مسئولین کشور پیروزی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد و همه ما با توسل و توکل بر خداوند متعال در راه سربلندی نظام مجاهدت کنیم در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … به پیروزی دست خواهیم یافت.

اندیشه های اسلامی اساس پیدایش انقلاب بود

دکتر نیکفر با اشاره به فرا رسیدن ماه بهمن و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، گفت: در دوره کنونی، بازگشت و توجه به ارزش های دینی و اندیشه های ناب اسلامی که اساس پیدایش انقلاب اسلامی ایران بوده است از ضروریات غیرقابل انکار می باشد.

وی افزود: مسئولین ما باید همواره به یاد خدا بوده و در راه حفظ ارزش های انقلاب اسلامی تلاش نمایند.

مدیریت جهانی رهبر معظم انقلاب اسلامی

دکتر نیکفر گفت: امام راحل (ره) در اوج ناباوری جهانیان، انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانید و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) دنیا را متحیر شیوه مدیریت و تدبیر حکیمانه جهان شمول خود نموده است.

نماینده مردم شریف لاهیجان، سیاهکل، رودبنه، دیلمان و پیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سه نکته مهم در نامه رئیس جمهور روسیه به مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اظهار داشت: پوتین در نامه خود به رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی به سه نکته اساسی که حاصل تدبیر و مدیریت جهانی حضرت امام خامنه ایست اشاره نمود: اول اینکه، پیروزی های روسیه در خاورمیانه به مدد مشاوره رهبر انقلاب حاصل گردیده است؛ دوم اینکه، روسیه را در ادامه مسیر پیش رو از مشورت خود بی بهره نگذارید و سوم تقدیر از شخصیت برجسته سردار قاسم سلیمانی و نقش آفرینی وی در آزادی حلب و توفیقات بدست آمده در جبهه سوریه علیه تکفیری ها بود.

دکتر نیکفر در پایان با بیان اهمیت کنونی جمهوری اسلامی ایران در سطح دنیا، گفت: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند «باید پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان آسیبی وارد نشود». عمل به این راهکار اساسی موجب تعالی مملکت و جایگاه رفیع کنونی ایران اسلامی در جهان شده است.

پایان پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه