فرماندار انزلی خبر داد؛

بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در سال گذشته در انزلی افتتاح شد

فرماندار انزلی گفت: علی رغم وجود مشکلات فراوان در بحث بودجه در سال گذشته بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال افتتاح پروژه داشته‌ایم.

بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در سال گذشته در انزلی افتتاح شد

به گزارش ۸دی، در راستای آموزش و فعالسازی ستاد سرمایه‌گذاری بندر انزلی، نشست مشترک مسئولان و کارشناسان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان گیلان، با مسئولان و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری انزلی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، عبدالصمد صفرنژاد فرماندار بندر انزلی، ضمن ابراز خورسندی از برگزاری این نشست و  تاکید بر لزوم بستر سازی مناسب جهت جذب سرمایه داخلی و خارجی در سطح شهرستان، توضیحاتی در خصوص موقعیت جغرافیایی شهرستان بندر انزلی ارائه کرد.

وی در ادامه به تشریح مزیت های این شهرستان جهت سرمایه‌گذاری پرداخت و افزود: بندر انزلی دارای حدود ۴۶ کیلومتر خط ساحلی، بیشترین طرح ساحلی در طول تابستان در سطح استان و فاصله کم خط ترانزیتی با ساحل دریاست. همچنین تالاب انزلی ۲۱ هزار هکتار وسعت دارد که ۸۵ درصد آن مربوط به حوزه شهرستان بندر انزلی است.

صفرنژاد ادامه داد: در بحث ورزش شاید انزلی نادرترین شهرستان کشور باشد. در انزلی حدود ۱۴۰۰۰ ورزشکار سازمان یافته و ۴۰ هیأت ورزشی وجود دارد. در بخش کشاورزی حدود ۵ هزار هکتار زمین زراعی و حدود ۲ هزار زمین باغی که حدود ۴ هزار نفر کشاورز فعال در آن مشغول به کار هستند. در بخش شیلات همچنین صیادی و پرورش ماهی گرمابی و سردآبی و پرورش ماهی در قفس از ظرفیت های موجود در سطح شهرستان است.

فرماندار انزلی با بیان اینکه در بخش گردشگری انزلی دارای جاذبه‌های فراوانی‌ست گفت: گاهای موانعی بر سر راه سرمایه‌گذاران وجود دارد که امیدواریم مجموع مسئولین شهرستان آمادگی لازم برای کمک به ما جهت از میان برداشتن موانع و حمایت از سرمایه‌گذاران را داشته باشند.

وی همچنین گمرک انزلی را به عنوان مهم‌ترین گمرک حاشیه دریای خزر برشمرد و افزود: در نیمه اول سال حدود ۶ برابر حجم مبادلات تجاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته و ۷۰ درصد این مبادلات از بندر انزلی صورت گرفته است. در بحث شهرک های صنعتی انزلی دارای دو شهرک صنعتی  حسن رود و خمیران است که امیدواریم با توجه به آماده سازی بستر مناسب سرمایه‌گذاری مناسب در آنها صورت پذیرد.

نماینده دولت در انزلی در ادامه ضمن طرح موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاران در خصوص هموار کردن مسیر سرمایه گذاری پیشنهاداتی ارائه کرد.

حمایت و پشتیبانی ادارات ذیربط جهت اخذ مجوزهای لازم، هموار نمودن مسیر اعطای تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذاران، استقرار مشاور سرمایه‌گذاری مطلع و پیگیری مکاتبات سرمایه‌گذاران در ادارات کل استان  از جمله پیشنهادات فرماندار شهرستان بندرانزلی برای رفع موانع سرمایه گذاری بود.

صفرنژاد همچنین به تعدادی از پروژه‌های در دست بررسی و اقدام اشاره و خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید علی رغم وجود مشکلات فراوان در بحث بودجه توجه خاصی به شهرستان بندر انزلی داشته و در سال گذشته بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال افتتاح پروژه داشته‌ایم.

وی در پایان ضمن اشاره به پتانسیل بالای منطقه آزاد انزلی اظهار امیدواری کرد با توجه وجود ظرفیت بالا در شهرستان، دغدغه‌های مردم در  خصوص بحث اشتغال و معزل بیکاری با تدبیر مسئولین شهرستانی و مدیران کل هر چه زودتر برطرف شود.

در ادامه این نشست مولایی پور مدیر کل دفتر امور اقتصادی و دارایی استان گیلان و رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان گیلان ضمن اشاره به همراهی و علاقه فرماندار انزلی جهت هموار نمودن مسیر سرمایه‌گذاری در شهرستان، پیشنهاداتی در جهت بهبود شرایط سرمایه‌گذاری در این خصوص ارایه کرد.

در پایان این نشست، پس از ارائه مباحث آموزشی از جانب رئیس گروه سرمایه‌گذاری، جلسه پرسش و پاسخ فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان صورت پذیرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه