روز شمار تاریخ ترور در ایران / 29 آذر؛

ترور و شهادت ۵۹ ایرانی بی گناه توسط منافقین

۲۹ آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۵۹ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۸ ددر شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور و شهادت ۵۹ ایرانی بی گناه توسط منافقین

به گزارش هشت دی، ۲۹ آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۵۹ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۸ ددر شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر است:

سید ابراهیم جدیدراهنما ۴ مرداد ماه ۱۳۲۵ در استان گیلان متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۵۸ در حالی که معلم بود در زاهدان ترور شد و به شهادت رسید.

عبدالحمید عطوفی زاده ۱۹ آذر ماه ۱۳۳۶ در سیستان و بلوچستان متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۵۸ در حالی که به شغل تراشکاری اشتغال داشت ترور شد و به شهادت رسید.

علی اکبر زینعلی ۵ فروردین ماه ۱۳۲۸ در استان سیستان و بلوچستان متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۵۸ در زاهدان ترور شد و به شهادت رسید.

علیرضا نجیمی ۳۰ شهریور ماه ۱۳۳۹ در استان سیستان و بلوچستان متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۵۸ در حالی که پاسدار انقلاب بود در زاهدان ترور شد و به شهادت رسید.

میرکاظم میرمیکاییل زادگان ۹ مهر ماه ۱۳۳۳ در استان اردبیل متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ایوب جلال زاده ۳۰ فروردین ماه ۱۳۲۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسماعیل ابوترابی ۱۱ شهریور ماه ۱۳۲۶ در استان اصفهان متولد شد ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که راننده خودروی سنگین بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یدالله پایکوفته هشت دی ماه ۱۳۳۴ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدعزیز احمدی ۸ تیر ماه ۱۳۲۸ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالله رجب پور ۱ فروردین ماه ۱۳۲۷ در استان کردستان متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که نیروی بسیجی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی قلی رشیدی نیا ۷ خرداد ماه ۱۳۳۸ در استان تهران متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمد بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شوذب عزیزی ۲ خرداد ماه ۱۳۴۱ در استان کردستان متولد شد و ۲۹ آذرماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در بیجار در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسدالله سرافراز ۱۹ بهمن ماه ۱۳۴۰ در استان هرمزگان متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در ارودکنار آبادان ترور شد و به شهادت رسید.

چدیق سلیمانی ۵ خرداد ماه ۱۳۱۴ در استان کردستان متولد شد و۲۹ آذر ماه ۱۳۶۰ در بیجار در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محسن قادر شهررضا ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۳۹ در استان اصفهان متولد شد و ۲۹ اذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شعبان قایم پناه ۱ فروردین ماه ۱۳۳۶ در استان کردستان متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در بیجار در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن قائم پناه ۷ مرداد ماه ۱۳۳۶ در استان کردستان متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در بیجار در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی محمد محمدی ۲ مرداد ماه ۱۳۱۰ در استان کردستان متولد شد و ۲۹ اذر ماه ۱۳۶۰ در بیجار در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسعد ملایی ۵ بهمن ماه ۱۳۴۲ در استان کردستان متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۰ در مریوان در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سمین ملایی ۱۱ خرداد ماه ۱۳۴۸ در استان کردستان متولد شدو ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه در مریوان به شهادت رسید.

مختار نامداری ۲ فروردین ماه ۱۳۱۹ در استان کردستان متولد شد و۲۹ آذر ماه ۱۳۶۰ در بیجار کردستان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسماعیل نودهی ۲۰ دی ماه ۱۳۴۳ در استان  خراسان متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۰ در محور سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جمشید باقریان ۹ مرداد ماه ۱۳۴۱ در استان خراسان متولد شد و ۲۹ اذر ماه ۱۳۶۱ در جاده مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شمس الله جمشیدی اوانکی ۱۵ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان مازندران متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در آذرشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اصغر شربتی نژاد ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۴۴ در استان تهران متولد شد و۲۹ آذر ماه ۱۳۶۱ در سیستان و بلوچستان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالله عبدالله زاده ۱۹ اذر ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و۲۹ آذر ماه ۱۳۶۱ در سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نصرت الله عبدالله زاده ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۴۲ در استان اصفهان متوبد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۱ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

منصور عبداللهی سعید ۱ فروردین ماه۱۳۴۵ در استان آذرباجیان شرقی متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۱ در  حالی که نیروی کادر ارتش بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدقرایی ۸ ابان ماه ۱۳۳۹ در استان خراسان متولد شدو ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی کادر ارتش بود بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اکبر منصوری ۱۳ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان اصفهان متولد شد و ۲۹ اذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

هوشنگ کیانی ۲۰ ابان ماه ۱۳۴۲ در استان اصفهان متولد شدو ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۱ در سقز در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسعد محمدی ۱ دی ماه ۱۳۳۹ در استان کردستان متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۱ در مریوان در حالی که کارگر ساده بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد احمدزاده ۵ شهریور ماه ۱۳۲۰ در استان کردستان متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی بسیجی بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

زیاد چلیپاقو ۱۰ تیر ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در استوره سلماس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رمضان حمزه ای ۲۰ فروردین ماه ۱۳۳۷ در استان هرمزگان متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۲ در  حالی که پاسدار انقلاب بود در بندر عباس ترور شد و به شهادت رسید.

عزت الله رمضانلو ۴ تیر ماه ۱۳۲۶ در استان تهران متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد زارعی ۲۰ بهمن ماه ۱۳۲۴ در استان کردستان متولد شد و ۲۹ اذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی بسیجی بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مجید نگاهدار ۱۵ آبان ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید حسن هاشمی ۴ شهریور ماه ۱۳۲۲ در استان کردستان متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی بسیجی بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محسن یزدانی کهکی ۹ بهمن ماه ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در پیرانشهر  در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد قلعه نوی ۱ بهمن ماه ۱۳۴۳ در استان خراسان متولد شدو ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۲ در گردنه رمزیران در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رسول فلاحی ۱۲ دی ماه ۱۳۴۹ در استان کردستان متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی بسیجی بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین ابوالحسنلو ۲ مرداد ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که راننده خودروی سنگین بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی آبنیکی ۳ اردیبهشت ماه ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بابا حسن زاده بهستانی ۱ آذر ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلام محمد خاوری کلاته عباس ۴ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان خراسان متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

پرویز خزایی ۲ مهر ماه ۱۳۴۵ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سعید دارای ۳۰ شهریور ماه ۱۳۴۴ در استان لرستان متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در خرم آباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی رحمانی ۴ تیر ماه ۱۳۴۲ در استان خراسان متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کیومرث فرامرزی ۶ خرداد ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۲۹ خرداد ماه ۱۳۶۳ در محور مهاباد سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نعمت الله فروغی ۵ آبان مه ۱۳۴۴ در استان اصفهان متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غیضعلی مهری ۱۳ دی ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین علی صالحی ۴ آذر ماه ۱۳۴۳ در استان خراسان متولد شدو ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شوقعلی عباس زاده بهستانی ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که نیروی بسیجی بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی نوری ۱ فروردین ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خیرالله وکیلی سهروفی روزانی ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۴۳ در استان اصفهان متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدعلی قاسملو ۱۶ تیر ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در سردتش در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

درویش حاجی در سال ۱۳۳۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۸ در حالی که نیروی پیشمرگ کرد بود در ارومیه ترور شد و به شهادت رسید.

طاهرخراج ۳ فروردین ماه ۱۳۲۰ در استان خراسان متولد شد و ۲۹ آذر ماه ۱۳۶۹ در در خوشمقام بیجار در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه