رئیس اداره ثبت احوال آستارا:

آمار وقایع حیاتی در آستارا کاهش یافت

رئیس اداره ثبت احوال آستارا از کاهش آمار ازدواج، تولد، طلاق و مرگ و میر در این شهرستان تا پایان آبان ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

آمار وقایع حیاتی در آستارا کاهش یافت

به گزارش ۸دی، ابراهیم لقمان روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: امسال تا پایان آبان ماه ۴۶۶ مورد ازدواج در شهرستان آستارا به ثبت رسیده و این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۵۶۶ مورد بوده است.
وی افزود: در این مدت آمار مرگ و میر در این شهرستان از ۲۹۷ نفر در سال گذشته به ۲۸۳ نفر در سال جاری و آمار ولادت نیز از یکهزار و ۸۴ نوزاد به یکهزار و ۵۸ نوزاد کاهش یافته است.
وی بیان کرد: سه دفترخانه ازدواج و یک دفترخانه طلاق در آستارا فعال است و از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۱۰۸ مورد طلاق در اداره ثبت احوال این شهرستان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۲ مورد کاهش یافته است.
لقمان ادامه داد: طبق مواد ۱۵ و ۲۵ قانون ثبت احوال کشور، مهلت قانونی اعلام ولادت حداکثر ۱۵ روز پس از تولد و مهلت قانونی اعلام وفات حداکثر ۱۰ روز پس از فوت است.
او گفت: همکاری مردم در گزارش به موقع ولادت و وفات، برای بهنگام سازی پایگاه اطلاعاتی جمعیت کشور ضروری است.
رئیس اداره ثبت احوال آستارا افزود: افرادی که به سن ۱۵ سال تمام رسیده اند می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان به نام نویسی و دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.
وی انتخاب نام نیک برای فرزندان را از وظایف اصلی والدین برشمرد و بیان کرد: تا پایان آبان ماه امسال امیر رضا، امیر حسین، محمد طاها و ابوالفضل برای پسران و زینب، فاطمه، زهرا و نازنین زهرا برای دختران به ترتیب فراوانی، بیشترین نام های انتخابی والدین برای فرزندان در شهرستان آستارا بوده است.
شهرستان آستارا با ۸۶ هزار نفر جمعیت در ۲۰۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه