روز شمار تاریخ ترور در ایران / 21 آبان؛

ترور ۴ ایرانی بی گناه در مشهد، بافت، ارومیه و مرودشت

گذری در تاریخ انقلاب اسلامی نشان می دهد ۲۱ آبان ماه مصادف با ترور منجر به شهادت چهار نفر از مردم کشور توسط ایادی آمریکا در سازمان مجاهدین خلق(منافقین) در سطح کشور است

ترور ۴ ایرانی بی گناه در مشهد، بافت، ارومیه و مرودشت

به گزارش ۸دی، گذری در تاریخ انقلاب اسلامی نشان می دهد ۲۱ آبان ماه مصادف با ترور منجر به شهادت چهار نفر از مردم بی گناه کشور توسط ایادی آمریکا در سازمان مجاهدین خلق(منافقین) در سطح کشور است:

مشهد:

محمدحسین رضایی ۲۱ آبان ماه ۱۳۶۰ در حالی که پدر سه فرزند بود توسط عناصر آمریکایی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در خیابان شهید مطهری شهر مشهد  به ضرب گلوله اسلحه‌ی کمری ترور و به شهادت رسید. وی متولد ۲۹ بهمن ۱۳۲۱  بود و در هنگام ترور معاون یکی از ادارات شهر مشهد بود.

بافت کرمان:

حسن تهرانی دوست ۲۱ آبان ماه ۱۳۵۹ در بافت کرمان توسط نیروهای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شهادت رسید. وی ۲۰ مهر ماه ۱۳۳۱ بود و در زمان ترور کارمند یکی از ادارات در شهر تهران بود.

ارومیه:

رحمت نوبخت ۲۱ آبان ماه ۱۳۵۸ در حالی که صاحب دو فرزند بود در ارومیه بر اثر اصابت گلوله از سوی نیروهای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) به شهادت رسید. وی متولد ۵ تیر ماه ۱۳۳۹ بود و در هنگام ترور در شغل رانندگی اشتغال داشت.

مرودشت:

حسین اشراقی ۲۱ آبان ماه ۱۳۶۴ توسط نیروهای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در شهر مرودشت با اصابت گلوله نیروهای سازمان منافقین ترور به شهادت رسید. وی متولد ۱۵ اسفند ۱۳۳۹ بود در زمان ترور جانشین دادستان شهرستان بود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه