رئیس کمیته امداد لنگرود خبر داد:

بهره‌مندی ۷.۲ درصد جمعیت لنگرود از خدمات کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی لنگرود از بهره‌مندی ۷.۲ درصد جمعیت این شهرستان از خدمات کمیته امداد خبر داد.

بهره‌مندی ۷.۲ درصد جمعیت لنگرود از خدمات کمیته امداد

به گزارش ۸دی، به نقل از لنگرخبر،  مهدی پنجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در لنگرود ارائه خدمات و توانمندسازی مددجویان را از فعالیت کمیته امداد عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد لنگرود جمعیتی بالغ بر ۹ هزار و ۷۸۳ نفر در قالب ۵ هزار و ۹۶۰ خانوار را زیرپوشش دارد، افزود: ۷.۲ درصد جمعیت شهرستان لنگرود از خدمات کمیته امداد امام بهره‌مند هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی لنگرود به عملکرد واحد حمایت خانواده اشاره کرد و گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری برای ۵ هزار و ۹۶۰ خانوار حدود ۱۴ میلیارد ریال مستمری پرداخت شده است.

وی تعداد ایتام زیرپوشش کمیته امداد را ۱۸۶ نفر و طرح محسنین را ۱۰۰ نفر ذکر کرد و افزود: تعداد یک‌هزار و ۱۷۰ نفر حامی شهرستانی و خارج استانی برای ایتام وجود داد که در مدت مذکور بالغ بر ۹۹۰ میلیون ریال بابت تعهدات خود پرداخت کرده‌اند.

پنجی بیان کرد: برای ۶۳ نوعروس، نو داماد و ازدواج دوباره بالغ بر یک‌میلیارد و ۱۱۵ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی با اشاره به عملکرد واحد خودکفایی و اشتغال، تصریح کرد: برای ۱۴ طرح مبلغ ۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال از محل اعتبار امداد پرداخت شده است.

این مسؤول ادامه داد: برای تعداد ۴۵ بنگاه کوچک اقتصادی مبلغ ۵ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی با اشاره به کمک‌های جمع‌آوری شده از طرح همیان مولا، خاطرنشان کرد: از وجوهات امانی و اختصاصی شامل فطریه، جشن عاطفه‌ها، زکات، طرح اکرام و محسنین بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۰۵ میلیون ریال جمع‌آوری شده است.

پنجی به پرداخت ۲ میلیارد و ۸۳۷ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه برای ۱۹۵ نفر اشاره کرد و یادآور شد: تعداد ۳ هزار و ۱۱۹ نفر مددجویان بیمه‌شده شهری است.

وی درباره فعالیت حوزه درمان و امور بیمه‌گری و بهداشت اضافه کرد: برای خدمات درمانی، طرح تغذیه کودکان زیر شش سال و هزینه بیمه مددجویان طرح‌های خودکفایی و زنان سرپرست خانوار و در مجموع ۳۸۱ نفر بالغ بر ۲ میلیارد و ۶۲۳ میلیون ریال پرداخت شده است.

این مسؤول با بیان اینکه برای احداث، تکمیل، بازسازی و مقاوم سازی مسکن برای حدود ۱۰۰ خانوار بالغ بر ۹۴۰ میلیون ریال پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: ۴۵۲ دانش‌آموز و ۱۱۳ دانشجو زیرپوشش کمیته امداد هستند.

وی یادآور شد: برای یک‌هزار و ۲۷۵ حجم فعالیت فرهنگی شامل برنامه‌های آموزشی، اردوهای آموزشی و تربیتی و… بالغ بر ۱۲۴ میلیون ریال پرداخت شده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه