مدير كل بنیاد شهید گیلان:

شهادت مظلومانه حاجیان در فاجعه منا فراموش‌شدنی نخواهد بود

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان فاجعه منا را یک رویداد مهم تاریخی برشمرد که در آن جمعی زیادی از زائران عزیز ایران اسلامی توسط رژیم آل سعود به شهادت رسیدند.

شهادت مظلومانه حاجیان در فاجعه منا فراموش‌شدنی نخواهد بود

به گزارش ۸دی، ابراهیم طاهرنژاد مدیرکل بنیاد شهید گیلان در جلسه شورای فرهنگی و اداری و بزرگداشت شهدای منا که روز گذشته در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید استان برگزار شد،اظهار داشت: حوادث تلخ این روز و شهادت مظلومانه حاجیان، مخصوصا ۱۶ حاجی گیلانی با لباس احرام در حادثه منا فراموش‌شدنی نخواهد بود.

وی افزود: برای رسیدگی و خدمت به خانواده‌های معظم این شهدا  و انعکاس مظلومیت این شهدا به جهانیان و افشای دست جنایتکاران این حادثه از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.
مدیر کل بنیاد شهید گیلان گفت: : جهت بزرگداشت سالروز شهادت مهاجران الی الله ستادی در مرکز تشکیل شده است و متناظر آن نیز ستادی استانی تشکیل گردید تا ویژه برنامه های این کنگره به صورت باشکوه پیگیری و اجرایی شود.
در ادامه معاون فرهنگی بنیاد استان نیز گفت : برنامه هایی جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا در استان تدبیر شده است و کمیته هایی برای اجرایی شدن آن تشکیل گردید.
وی افزود : انتظار می‌رود آئین گرامیداشت این شهدا در نخستین سالروز وقوع آن با مشارکت سایر دستگاههای اجرایی با شکوه برگزار شود.
شایان ذکر است که فاجعه منا در دوم مهر سال ۱۳۹۴ هم‌زمان با عید قربان در مراسم رمی جمرات در سرزمین منا به دلیل بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی عربستان رخ داد که بر اثر آن هزاران نفر از مسلمانان کشورهای مختلف جهان جان خود را از دست دادند.
در پی این فاجعه، بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و بعثه مقام معظم رهبری امضا شد، به ۴۶۱ هم‌وطن جان‌باخته در فاجعه منا و مسجد‌الحرام که شانزده نفر آن گیلانی می باشند، عنوان «شهید منا» اطلاق شد و همسران و فرزندان این شهدا در ابعاد فرهنگی تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه