چند مدیر استان گیلان فیش حقوقی نجومی دارند؟!

رد پای مدیران دولتی با حقوق های نجومی در باند بزرگ فساد اقتصادی

آغاز ماجرای حقوق های نجومی در اردیبهشت سال جاری با انتشار فیش های حقوقی نجومی مانند بمبی در فضای رسانه ای کشور سر و صدا کرد اما آیا چنین مدیرانی در گیلان هم فعالیت دارند؟

رد پای مدیران دولتی با حقوق های نجومی در باند بزرگ فساد  اقتصادی

به گزارش هشت دی، امیر ابرشهر ضمن یادداشتی نوشت:

۲۵ خرداد بود که برخی منابع خبری از دریافت حقوق ‌های میلیونی توسط رئیس صندوق توسعه ملی و برخی معاونینش خبر دادند و فیش حقوقی صفدر حسینی منتشر شد. طبق اسناد وی از فروردین تا اسفند سال ۹۴ به‌طور میانگین، ۵۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بابت حقوق آن هم فقط از این صندوق دریافت کرده است؛ به‌ عبارت دیگر حسینی در سال گذشته جمعا حدود ۶۸۶ میلیون تومان بابت حقوق از صندوق توسعه ملی گرفته است. حق ورزش، خرید کتاب و اوقات فراغت فرزندان از جمله موارد دریافتی او بوده است. همچنین ۳۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات وام آن هم با نرخ سود چهار درصد دریافت کرده است؛ اما او گفته بود ماهانه تنها ۱۱ میلیون تومان حقوق دریافت می کرده است. اعضای صندوق توسعه ملی نیز به اتفاق از سمتشان کناره گیری کرده و استعفا دادند.

خبری که چندی قبل در کشور همانند یک بمب خبری توسط رسانه های اصولگرا منتشر شد به قدری سر و صدا ایجاد کرد که بطور مرتب شاهد اعلام موضع و گفتگوهای پی در پی مدیران دولتی پیرامون این ماجرا بودیم.

همچنین رهبر معظم انقلاب نیز در خطبه‌ی دوم نماز عید فطر، به موضوع حقوق ها و برداشت های غیرمنصفانه و ظالمانه اشاره کردند و با تأکید بر اینکه چنین برداشت های نامشروعی از بیت المال، گناه و خیانت به آرمانهای انقلاب اسلامی است، گفتند: در این موضوع، در گذشته، قطعاً کوتاهی ها و غفلت هایی شده است که باید جبران شود؛ اما مسئولان باید موضوع حقوق های نامشروع را به طور جدی پیگیری کنند و اینگونه نباشد که سر و صدایی به پا و بعد هم قضیه به فراموشی سپرده شود. ایشان تاکید کردند که مسئله عزل و برکناری و بازگرداندن اموال به بیت‌المال باید در دستور کار مسئولان باشد، زیرا افکار عمومی نسبت به این موضوع حساس است و اگر پیگیری لازم نشود، از اعتماد مردم به نظام اسلامی کاسته خواهد شد.

همین چندی پیش بود که خبرگزاری ها از کشف یک شبکه پیچیده فساد اقتصادی خبر دادند. درحالی که هنوز منابع رسمی از جزئیات «فساد بزرگ» بانکی خبری نداده‌اند، گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که حداقل هزار میلیارد تومان از اموال بیت‌المال در این پرونده گُم شده است. «فساد بزرگ» بانکی مهمترین خبری است که در روزهای اخیر از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسانه‌ای شد. مدیرعامل معزول بانک ملت احتمالاً یکی از عوامل اصلی این فساد بزرگ بانکی می‌باشد چرا که سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از دستگیری علی رستگار سرخه اعلام کرد که وی در جریان «کشف یک باند سازمان یافته فساد بانکی» دستگیر شده است. یک روز پس از آن سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در توضیحی بیشتر درباره این دستگیری، منحصر بودن اتهام رستگار سرخه به موضوع حقوقهای نجومی را از اساس رد کرد و از مسئله بالاتری سخن گفت.

فرمانده‌ی کل سپاه رسماً اعلام کرد: «مردم تصور می‌کنند این دستگیری در رابطه با دریافت حقوق‌های نجومی بوده است؛ قطعاً دریافت آن حقوق‌ها یکی از تخلفات بوده است، اما فرد مذکور به‌دلیل حضور در یک فساد اقتصادی بزرگ‌تر دستگیر شده است». سرلشکر جعفری خبر جدید و مهمی درباره‌ی جزئیات این باند سازمان یافته افشا کرد و گفت که «در این پرونده برخی سیاسیون نیز حضور داشته‌اند».

در همین حال اما فارغ از تمام صحبت های متناقضی که حسن روحانی پس از افشای فیش های حقوقی انجام داد که نمونه از آن را می‌توانید در تصویر بالا مشاهده کنید؛ صحبت برخی مسئولان کشوری که اصالت گیلانی هم دارند کار را به جایی رساند که این موضوع تبدیل به سوژه خنده مردم در سطح اجتماع شد!!

شک نکنید هنوز هستند مسئولانی که همین امروز در حال دریافت حقوق های کلان چه به صورت مستقیم از جیب دولت و ملت و چه به صورت غیرمستقیم از طریق رانت و غیره … راهکاری حل این موضوع را باید در سخنان رهبری و پیگیری‌های قوه قضائیه دنبال کنیم ؛ این در حالی است که دولت خود به تنهایی از پس رفع این افراد بر نمی‌آید آنهم در حالی که پس از این آبروریزی برای فردی همانند صفدرحسینی تودیع و معارفه هم برگزار می‌شود.

حال که چندی از این ماجرا می‌گذرد و تب افشای فیش‌های حقوقی فروکش کرده بد نیست از خود سوال کنیم که چه تعداد از این مدیران در استان خودمان یعنی گیلان در حال مستی ثروت و اشرافی‌گری هستند؟ پیشنهاد بدی نیست اگر سازمان های نظارتی گوشه ای از اقدامات تاثیرگذار و فعالیت هایشان را به صورت فصلی یا ماهانه به گوش مردم برسانند؛ آنهم مردمی که بی صبرانه منتظر شنیدن برخورد با این نوع افراد هستند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
باعرض سلام و خسته نباشید ،مسولين محترم از شما خواهش می کنم قضیه ربا را در بانک هاحل کنید اخیرا مصوب شده که سود تسهیلات بانکی کاهش پیدا کرده برای کسانی که الان تسهیلات بگیرند در حالی که بنده کمتر ازیک سال هست که مسکن مهرم را تحویل گرفتم و ماهانه ۳۷۰ تومان قسط می دهم همیشه فکر می کردم ۳۵تومان وام مسکن دارم وبا قسط نه چندان زیاد می توانم پرداخش کنم ولی وقتی بانک قسطم را بهم اعلام کرد متوجه شدم که وام ۳۵ میلیونی من ۷۵ میلیون بازپرداخت دارد یعنی بیش از دوبرابربایدتاوان بدهم …این با هیچ صیغه ای جور در نمی آید مگرماچقدردرمی آوریم که دوبرابرو…نزولش را پرداخت کنیم این دقیقا نزول وربا هست …اگه نیست پس چیه؟ پس کمک دولت کجاست ؟ چه کسی باید مشکل ملت رو ، مشکل بی مسکن ها رو حل کنه لااقل نزول نگیرند تا همه بتونن از یه سقف بالای سر برخورداربشن.خواهش می کنم ربای بانکی رو حل کنید ،لطفا به خاطر خدا کمکمان کنید.ممنون
در حاشیه