آتش بی تدبیری ها، طاووس را به ققنوس تبدیل کرد!

هنوز علت یا عوامل این اتفاق مشخص نیست. ظرف سه روز سه آتش سوزی مهیب در گیلان رخ می دهد که باید ریشه یابی شود.

آتش بی تدبیری ها، طاووس را به ققنوس تبدیل کرد!

۸دی – بهاره مقدم- خبر کوتاه بود! آتش سوزی در بزرگترین برج گیلان! برج طاووس منطقه آزاد انزلی در آتش سوخت. هنوز علت یا عوامل این اتفاق مشخص نیست. ظرف سه روز سه آتش سوزی مهیب در گیلان رخ می دهد که باید ریشه یابی شود. به گواه شاهدان حادثه و مسئولین، گروه های امداد و نجات و آتش نشانی در کمترین زمان خود را به محل حادثه رسانده اند. اما آنچه که اکنون بیش از هرچیزی خود را نشان می دهد شتابزدگی و نبودن برنامه ای جامع و اصولی برای ساخت  و ساز هایی است که در برابر حوادث مقاوم نیستند!

چطور ممکن است برای پروژه ای به عظمت برج طاووس، سیستم اطفای حریق تعریف نشده باشد و یا اگر موجود بوده چرا ناکار آمد عمل کرده؟
نکته قابل توجه دیگر این که فرماندار انزلی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها تصریح کرده که اگرچه تمامی امکانات انزلی برای مهار آتش بسیج شده اند اما تجهیزات جوابگوی ارتفاع بلند برج طاووس نیست!

و اکنون سوالات دیگری در ذهن شکل می گیرد!

آیا مهندسین امر نمی دانستند ارتفاع مجاز ساختمان سازی در این منطقه چقدر است؟ آیا سازمان نظام مهندسی بررسی دقیقی برای رعایت تمامی قوانین و مقررات ملی ساختمان سازی در این منطقه داشته ؟! آیا هنگام طرح و نقشه و اجرا، متولیان به این نیندیشیده اند که اگر برج دچار حادثه ای شود، شیوه امداد رسانی به آن به چه صورت خواهد بود؟! و آیا همتای چنین برج عظیمی، تجهیزات امداد رسانی در منطقه یا حتی استان وجود دارد یا خیر؟!

این ها سوالاتی است که امیدواریم مسئولین در فرصتی مقتضی به آن پاسخ دهند!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
haman
اول اینکه به هیچ عنوان در کمترین زمان ممکن نیروهای آتش نشانی نرسیدند. دوم اینکه استان یک هلیکوپتر آتش نشانی ندارد یا در تمام استان تنها یک کامیون آتش نشانی با نردبان بلند (30 متر) دارند، یا اینکه سازمان منطقه آزاد با افتخار اعلام میکند بودجه ی خرید کامیون با نردبان بلند را ندارد و و و... باید سرمایه گذار را سرزنش کنیم و تقصیر را گردن او بیندازیم؟ منطقی نیست.
در حاشیه