در یکصد و سی و هفتمین جلسه شورای شهر رشت مطرح شد؛

باقری:مجوز ادغام سازمان‌ها در شهرداری‌ از کجا آمده/ رفیعی:برگزاری کنگره ۸ هزار شهید گیلان آبروی ملی مسئولان نظام و خانواده‌ شهدا است

باقری گفت: مجوز ادغام سازمان‌ها در شهرداری از کجا آمده و چه کسی این قدرت را دارد در حالی که مصوبه ای از وزارت کشور ندیدیم.

باقری:مجوز ادغام سازمان‌ها در شهرداری‌ از کجا آمده/ رفیعی:برگزاری کنگره ۸ هزار شهید گیلان آبروی ملی مسئولان نظام و خانواده‌ شهدا است

به گزاش ۸دی، جزئیات بودجه شهرداری رشت در یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی شورای شهر رشت با اکثریت آرای اعضای شورای شهر رشت تصویب شد.

محمدعلی رفیعی نودهی در یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی شورای شهر رشت ضمن تبریک به مناسبت روز ارتش و میلاد امام جواد(ع) و ولادت حضرت علی(ع)، از تاخیر در برگزاری جلسه امروز شورا عذرخواهی کرد و اظهار داشت: امیدواریم از دفعات بعد به موقع جلسات را برگزار کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود: تمام نامه‌هایی که به شهرداری می‌فرستیم رونوشت آن موجود است و اگر کسی دغدغه و سوالی از شهردار دارد می‌توانیم آن را بررسی و پیگیری کنیم.

فاطمه شیرزاد، رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر نیز در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام جواد(ع) و میلاد حضرت علی(ع) و روز ارتش، اظهار داشت: روز ارتش را به فرمانده کل قوا، مقام معظم رهبری و همه عزیزانی که در این عرصه تلاش می‌کنند و امنیت را برای ما برقرار می‌کنند، تبریک می‌گویم.

وی با بیان این‌که در آستانه کنگره ۸ هزار شهید گیلان هستیم، افزود: برگزاری این کنگره ملی، آبروی ملی مسئولان نظام و خانواده‌های معطم شهدا است؛ امیدوارم مسئولان استان به ویژه مسئولان حوزه مدیریت شهری در این راستا به وظایف خود به درستی عمل کنند تا کنگره را در شان عالی با حضور مقامات کشوری برگزار کنیم.

وی با اشاره ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر، اظهار کرد: مراسمی را تحت عنوان پدران آسمانی در سطح شهر رشت برگزار می‌کنیم و امیدواریم مردم به طور پرشور در این مراسم حاضر شوند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر اسلامی رشت با بیان این‌که از اول تا هفتم اردیبهشت به نام هفته سلامت نامگذاری شده است، تصریح کرد: تقدیر و قدردانی از فعالان حوزه سلامت شهر رشت در دستور کار حوزه معاونت خدمات شهری و مدیریت سلامت با حمایت شورا و کمیسیون بهداشت شورا قرار دارد.

شیرزاد با اشاره به این‌که امیدواریم همکاران ما با تداوم برنامه‌های خود و اجرای طرح‌ها در حوزه سلامت در این مورد جدی‌تر عمل کنند، بیان کرد: برای اقشار آسیب پذیر برنامه‌هایی را ارائه می‌کنیم.

وی با بیان این‌که متولیان بهداشت و مسئولان امر بهداشت،دغدغه‌های امور سلامت را در راس کار خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: امیدواریم حوزه سلامت شهرداری برنامه‌های آموزشی پیشگیرانه در سرای محلات برگزار کند تا با آگاهی‌سازی شهروندان، قدم‌های خوبی در جهت توسعه پایدار برداریم.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت با اشاره به این‌که شعار امسال سازمان جهانی بهداشت، غلبه بر دیابت است، عنوان کرد: امیدواریم با ارتقای آگاهی مردم، برای غلبه بر این بیماری غیر واگیردار قدم‌های خوبی برداریم.

شیرزاد در مورد اقشار آسیب پذیر جامعه مطرح کرد: امیدواریم دولت قدم‌های خوبی را در جهت کاهش هزینه درمان این قشر بردارد.

وی  با بیان این‌که مهار آلودگی محیطی یکی از حوزه‌های مهم سلامت مردم است، تصریح کرد: رودخانه‌ها و تالاب‌ها در حوزه سلامت نقش ویژه دارند و دولت باید به آن نگاه ویژه کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت خواستار مشخص شدن دقیق ۵۰ میلیارد تومانی شد که سال گذشته از سوی دولت تصویب شد و اظهار کرد: وضعیت تصفیه‌خانه بیمارستان‌ها نیز امسال مشخص شود و سوالم این است به جز ۵۰ میلیارد تومان آیا اعتبار دیگری نیز برای بیمارستان های تخصیص یافته است.

امیرحسین علوی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: جمعه گذشته در یک حرکت زیست محیطی و خودجوش، جوانان شهر رشت به یک کار ارزشمند دست زدند و خود را به خطر انداختند تا تالاب عینک را پاک‌سازی کنند.

وی با بیان این‌که متولی تالاب عینک سازمان آب منطقه ای است، افزود: از شهرداری می‌خواهم در این مورد ورود کند و با یک ساز و کار درست، این عارضه را حل کند و امیدواریم همه با کمک هم مشکل تالاب عینک و رودخانه‌های زرجوب و گوهررود را در یک اقدام مناسب و عملیاتی سامان دهیم.

علوی به وضعیت بازرسان شهرداری اشاره کرد و گفت: از شهردار رشت می‌خواهم به وضعیت بازرسان تاکسیرانی رسیدگی کند تا معوقات خود را بگیرند و به حقوق خود برسند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت از شهردار رشت خواست وضعیت پل‌های عابر پیاده را رسیدگی کند و به صورت مکتوب اعلام کند چند پل پیاده خارج از قرارداد ساخته شده است.

علوی با بیان این‌که باید نظارت دقیق‌تری در طرح‌ها انجام شود، تصریح کرد: نورپردازی پیاده راه فرهنگی و اجرای آن با قرارداد فاصله دارد و شهردار خودش نسبت به کیفیت این موارد دغدغه دارد و امیدواریم در این مورد یک اقدام و عمل مناسب را انجام دهیم.

محمود باقری خطیبانی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: مجوز ادغام سازمان‌ها در شهرداری از کجا آمده و چه کسی این قدرت را در شهرداری دارد در حالی که مصوبه ای از وزارت کشور ندیدیم.

وی از افزایش نرخ کرایه تاکسی انتقاد کرد و گفت: امیدواریم وضعیت شهربازی رشت نیز امسال مشخص شود.

خطیبانی با بیان این‌که سال گذشته، شهرداری رشت، ۱۷ میلیارد بدهی داشت، تصریح کرد: این بدهی امسال به ۱۴۰ میلیارد رسیده است.

وی با طرح این پرسش که چرا طرح BRT رشت راه اندازی نمی‌شود تصریح کرد: اگر این طرح قابل توجیه نیست بهتر است زودتر حذف شود.

گفتنی است در این جلسه شورا با اکثریت آرا، بحث تملک زمین‌های حاشیه رودخانه های زرجوب و گوهررود، حاشیه‌های کانال پیربازار به آج بیشه، خرید ۵۰۰ واحد مسکن مهر، محور پل چمارسرا تا پارک مفاخر، زمین چهل هکتاری مسکن مهر و باغ زربافت در بودجه ۹۵ شهرداری رشت به تصویب رسید.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه