کارشناس طب سنتی در گفتگو با 8دی:

تا تغذیه اصلاح نشود، سلامت جامعه بهبود نمی‌یابد/حجامت با اهدای خون متفاوت است/ طب جدید مکمل طب سنتی است

حجت الاسلام و المسلمین شریفی گفت: متاسفانه مقایسه های اشتباه صورت می پذیرد، مثلا می پرسند حجامت بهتر است یا اهدای خون ، در حالی که این دو با هم فرق می کند.

تا تغذیه اصلاح نشود، سلامت جامعه بهبود نمی‌یابد/حجامت با اهدای خون متفاوت است/ طب جدید مکمل طب سنتی است

حجت الاسلام و المسلمین شریفی کارشناس طب سنتی در گفتگو با ۸دی با اشاره به فرا رسیدن هفته سلامت، با تاکید بر اهمیت تغذیه در وضعیت سلامت جامعه گفت: تا زمانی که تغذیه اصلاح نگردد و به جای مصرف آبگوشت ها ، فست فود ها مصرف شوند، سلامت جامعه بهبود نمی یابد.

وی افزود: مردم اگر رعایت کنند و به جای مصرف غذاهای فست فودی از غذاهای سنتی استفاده کنند وضعیت سلامت بهبود می یابد، امام صادق می فرماید “پیشگیری بهتر از درمان است” و پشیگیری اول در تغذیه سالم است و عقل سالم در تغذیه سالم است.

طب سنتی شریفی

کارشناس طب سنتی با اشاره به اینکه طب سنتی با طب جدید هیچ تعارضی ندارد اظهار داشت: متاسفانه مقایسه های اشتباه صورت می پذیرد، مثلا می پرسند حجامت بهتر است یا اهدای خون ، در حالی که این دو با هم فرق می کند و مثلا اگر شما ۳ بار در سال خون بدهید شاید از حجم خونتان کاسته شود اما فشار خون شما تنظیم نخواهد شد در حالیکه با یک بار فصد خون انجام دهید فشار خون شما تنظیم می شود.

وی افزود: طب جدید مکمل طب سنتی است و شاید پزشک های ما فراموش کرده باشند اما دنیا فراموش نکرده است و طبق اطلاعاتی که افشا شده در اسرائیل هم مراکز حجامت و فصد خون وجود دارد.

شریفی در پایان گفت: طب سنتی بیشتر بر روی پیشگیری و تغذیه تمرکز دارد. امروزه مضرترین مواد غذایی فست فودها شامل چیپس و پفک و غذاهای ساندویچی ، غذاهای مانده مانند غذاهای فریزری مانند مرغ که شاید ضرر نداشته باشند اما خاصیتی هم ندارد و غذاهای سوده شامل غذاهای نمک سود شده مثل ماهی شور که متاسفانه در گیلان مصرف آن زیاد است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
با سلام جهت اطلاع خوانندگان محترم 8 دی حجامت یک چیزی است فصد خون یک چیز دیگر و انتقال خون هم یک چیز دیگر است. اگر کسی حجامت بشود چون مراکز انجام حجامت مشخص نیست و بعضا ممکن است مجوز نداشته باشند بر اساس نظام بهداشتی درمانی که در جهان و ایران اعمال میشود تا یکسال خون نمی توانند اهدا کنند چرا چونکه در حجامت امکان اینکه فرد بدلیل استفاده از وسایا غیر استریل به انواع هپاتیت ها مبتلا شود و حتی تا یک سال بعد از انجام حجامت خودش را نشان ندهد در نتیجه یک سال فرصت میدهند اگر الودگی جزیی هم باشد در فرد خودش را نشان میدهد در نتیجه یک سال معاف میکنند. فصد خون یعنی فردی نمیتواند خون اعدا کنند مثل فردی که در موقع مراجعه به انتقال خون هموگلوبی بالاتر از 18 دارد این فرد خونش فصد میشود یعنی در محلی دیگر در انتقال خون خوم این فرد گرفته میشود و دور ریخته میشود و فرد میدتند که خونش قابل مصرف نیست چون غلیط است اگر به بیماری تزریق شود خطر سکته قلبی و مغزی دارد
در حاشیه