مدیر کل منابع طبیعی گیلان:

اجازه ساخت‌ و ساز غیر قانونی در عرصه‌ های منابع طبیعی گیلان داده نمی‌شود

داوود زارع مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: اجازه ساخت‌وساز غیر قانونی در عرصه‌های منابع طبیعی گیلان به هیچ‌کس داده نمی‌شود.

اجازه ساخت‌ و ساز غیر قانونی در عرصه‌ های منابع طبیعی گیلان داده نمی‌شود

به گزارش ۸دی، داود زارع با اشاره به وضعیت ساخت‌وساز غیر مجاز در عرصه‌های منابع طبیعی گیلان اظهار کرد: در عرصه‌های منابع طبیعی گیلان اجازه ساخت‌وساز به صورت غیرقانونی به هیچ‌کس داده نمی‌شود.

وی افزود: قانون‌گذار اجازه داده برای اجرای طرح‌های عمرانی و عمومی بخش‌خصوصی و دولتی یک سری اراضی را از طریق قانونی برای این طرح‌های پیش‌بینی شده واگذار شود.

به گفته مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، اراضی مورد نیاز به طرح‌هایی در زمینه صنایع وابسته به بخش گردشگری، صنایع مرتبط با بحث تولید و طرح‌های کشاورزی کمیسیون‌های مربوطه، واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در واگذاری عرصه‌های منابع طبیعی یکسری محدودیت‌ و ممنوعیت‌های قانونی توسط دولت پیش‌بینی شده است، افزود: طرح‌های جنگل‌کاری شده، مسیر کوچ عشایر و نهالستان‌ها و… شرایط واگذاری را ندارند.

زارع با بیان اینکه جنگل‌ها نیز مشمول قانون ممنوعیت واگذاری هستند، خاطرنشان کرد: اراضی که فاقد پوشش جنگلی بوده و قابلیت واگذاری تشخیص داده نمی‌شود برای سازه‌ها در اختیار طرح‌های مذکور قرار می‌گیرد و در بخش دولتی عرصه به صورت رایگان بر اساس تبصره یک ماده ۶۹ واگذار می‌شود.

وی درباره مشارکت مردم گفت: امسال چهار پروژه در گیلان تعریف شده که با مشارکت مردم در دست اجراست و حدود ۷۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در سیاهکل که قبلاً مورد حریق واقع شده بود با مشارکت مردمی در حال احیا شدن است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه در هفته منابع طبیعی غرس نهال در منطقه مذکور انجام می‌شود، یادآور شد: بحث جنگل‌کاری نیز در این هفته انجام می‌شود.

وی پیگیری حدود ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در رودبار با مشارکت مردم را از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد و متذکر شد: در منطقه «شولم» فومن نیز طرح آبخیزداری در حال اجرا است.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه