چرا بیشترین مبلغ اعتبارات عمرانی شهر از ماده ۵۴ است؟/بعضا شائبه هایی در ذهن مردم در مورد شورا و شهرداری به وجود آمده است.

نایب رییس شورای شهر شفت گفت: جای سوال است که چرا برای مرکزیت شهرستان، بیشترین مبلغ اعتبارات عمرانی شهر، در ردیف این ماده قرار داده شده است

چرا بیشترین مبلغ اعتبارات عمرانی شهر از ماده ۵۴ است؟/بعضا شائبه هایی در ذهن مردم در مورد شورا و شهرداری به وجود آمده است.

به گزارش ۸دی، بهروز جلیلی صبح امروز در گفتگو با صبح شفت اظهار کرد: با توجه به وضعیت نامناسب اجرای طرح های عمرانی در سال ۱۳۹۴در سطح شهر شفت، لزوم اطلاح رسانی در این خصوص را برای مردم بیش از پیش ضروری است.

وی با برشمردن اعتبارات تعیین شده برای شهر شفت که در کمیته برنامه ریزی شهرستان (فرمانداری) مطرح و مورد تصویب قرار گرفته و نیز ریز عناوین طرح های عمرانی همراه با مبلغ اعتباری، مربوط به سال ۱۳۹۲ را جهت اطلاع عموم شهروندان شهر شفت در اختیار صبح شفت قرار داد و اعلام کرد: در صورت تخصیص اعتبارات ، مهلت شهرداری برای اجرای پروژ ه های تعیین شده ، تا پایان تیر ماه ۱۳۹۵ خواهد بود .(ارقام به میلیون ریال است)

6

نایب رییس شورای شهر شفت افزود: لازم به ذکر است که از عناوین تعریف شده در جدول فوق در قالب ردیف ۱ مبلغ ۵۵ میلیون تومان از ماده ۱۸۰ به حساب شهرداری واریز گردیده که شهرداری نیز بیشتر از مبلغ فوق در همان ردیف در حال اجرای پروژه پیاده رو سازی خیابان ۱۷ شهریور میباشد و غیر از این مبالغ ذکر شده ( ۵۵میلیون تومان)  تا کنون هیچ مبلغ دیگری در قالب اعتبارات عمرانی به حساب شهرداری واریز نگردیده است.

جلیلی با بیان اینکه مردم باید بدانند قسمت عمده ای از اعتبارات (مبلغ ۴۸۵۶۰۰۰۰۰ تومان) از ماده ۵۴ استانی بوده که به استناد این ماده، تخصیص اعتبارات مشروط به شرایط اقتصادی کشور و مدیریت برنامه بودجه و قدرت نفوذ و تلاش فرماندار محترم و نماینده محترم بوده افزود: احتمال تخصیص ۱۰۰ در صدرصدی اعتبارات از ماده ۵۴ بسیار ضعیف می باشد، همانطور که در سال گذشته از این ردیف ماده ۵۴ هیچ مبلغی تحقق پیدا نکرد.

این عضو شورای اسلامی شهر شفت با بیان اینکه جای سوال است که چرا برای مرکزیت شهرستان، بیشترین مبلغ اعتبارات عمرانی شهر، در ردیف این ماده قرار داده شده است افزود: در صورت عدم تحقق تخصیص از ماده مذکور یا تخصیص مبلغ کمی از مبالغ ذکر شده به شهرداری، یقینا در روند اجرای طرح ها عمرانی خلل ایجاد می شود و که مردم شاهد عدم اجرای کارهای عمرانی در سطح شهر توسط شهرداری خواهند بود.

وی با بیان اینکه وظیفه داشتیم اطلاعات فوق را جهت آگاهی مردم و نسبت به شایعات مختلفی که توسط بعضی از مسئولین یا افراد دیگر در خصوص تخصیص اعتبارات عمرانی به شهرداری پخش گردیده ارائه دهیم افزود: بعضا شائبه هایی در ذهن مردم در مورد شورا و شهرداری به وجود آمده است.

جلیلی ادامه داد: در همین راستا از فرماندار فهیم و پرتلاش شهرستان و نماینده محترم استدعا داریم که جهت تحقق و تخصیص منابع مالی برای برنامه های تعریف شده، راسخ و پیگیر باشند، که البته ما نیز برخود وظیفه میدانیم که پیوسته پیگیر باشیم، چرا که معتقدیم که حقیقتا باتوجه به مشکلات موجود و نیاز شهر، کل این منابع تعیین شده نیز برای شهر بسیار ناچیز بوده و جوابگوی انتظارات بحق مردم نخواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه