رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به جمع حامیان برجام پیوست/بیشترین اثر بخشی رفع تحریم ها در حوزه صنعت است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه بزرگترین مشکلات پس از تحریم ها در حوزه صنعت اتفاق افتاد، گفت: بیشترین اثربخشی رفع تحریم ها نیز در حوزه صنعت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به جمع حامیان برجام پیوست/بیشترین اثر بخشی رفع تحریم ها در حوزه صنعت است

به گزارش ۸دی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به جمع حامیان برجام پیوست و با بیان اینکه بزرگترین مشکلات پس از تحریم ها در حوزه صنعت اتفاق افتاد، گفت: بیشترین اثربخشی رفع تحریم ها نیز در حوزه صنعت است.

علی منتظری در نشست خبری با کاروان خبری فجر کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر استان با بیان اینکه بخش صنعت می تواند راهگشای اشتغال و تولید استان باشد، افزود: در بخش های مختلف صنعت، گردشگری و کشاورزی باید تفکر صنعتی داشته باشیم.
وی با اشاره به وجود یکهزار طرح صنعتی نیمه تمام در استان اظهار کرد: تا کنون سرمایه گذارهای خوبی در این زمینه انجام شده ولی نیاز به یک جهش داریم.
منتظری از رونمایی کتاب راهنمای سرمایه گذاران در بخش صنعت همزمان با دهه مبارک فجر در استان خبر داد و گفت: در این کتابچه بالغ بر یکصد طرح صنعتی که با قابلیت های استان همخوانی دارد را به سرمایه گذاران معرفی می کنیم.
وی با بیان اینکه هدف از انتشار این کتاب ، برای مشخص شدن سمت و سوی صادرات صنعتی برای سرمایه گذاران است، گفت: از شش ماه قبل کار تهیه این کتابچه را شروع کرده ایم و اکنون ایرادات آن نیز برطرف شده است.
منتظری صنایع قطعه سازی، پتروشیمی، صنایع غذایی ، و دارویی را از جمله اولویت های سرمایه گذاری استان عنوان کرد.
وی با بیان اینکه هم اکنون برای بیش از یکهزار طرح ، مجوز صادر کرده ایم، اظهار کرد: با رفع تحریم ها در انتظار اثرات آن در بخش صنعت در آینده نزدیک هستیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه از آمادگی برای بهره برداری از ۲۷ طرح صنعتی طی دهه فجر در استان خبر داد و گفت : برای راه انداز این طرح ها ، بالغ بر هفت هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و بیش از ۹۷۰ نفر بصورت مستقیم در آنها مشغول به کار خواهند شد.
وی تصریح کرد: طرح های یاد شده عمدتا در زمینه تولید محصولات سلولزی، MDF، محصولات غذایی، قطعات خودرو، صنایع پلاستیکی، صنایع فلزی، صنایع معدنی و نیز فروشگاه های بزرگ و یک شرکت پخش است.
کاروان خبری فجر کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر گیلان در هشتمین سفر خود امروز از یک واحد تولیدی پوشاک و یک واحد تولیدی انواع کنسروهای آماده در شهرستان بندر انزلی بازدید کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه