ماسال رتبه اول کاهش میزان تلفات تصادفات را دارد

محمود قاسم نژاد در جلسه شورای ترافیک ماسال بیان داشت: این شهرستان از ابتدای امسال تا پایان آذرماه در مقایسه با سال گذشته توانست بیشترین میزان کاهش تلفات ناشی از تصادف را در سطح استان گیلان داشته باشد.

ماسال رتبه اول کاهش میزان تلفات تصادفات را دارد

به گزارش ۸دی، فرماندار و رئیس شورای ترافیک ماسال، از کسب رتبه اول این شهرستان در زمینه کاهش میزان تلفات ناشی از تصادفات در استان گیلان خبر داد.

محمود قاسم نژاد در جلسه شورای ترافیک ماسال بیان داشت: این شهرستان از ابتدای امسال تا پایان آذرماه در مقایسه با سال گذشته توانست بیشترین میزان کاهش تلفات ناشی از تصادف را در سطح استان گیلان داشته باشد.
وی ادامه داد: اداره ها و نهادهای زیادی در زمینه ترافیک مسئول هستند و این موفقیت نیز ناشی از تلاش همه مسئولان ذیربط در این حوزه است.
فرماندار ماسال با اشاره به غیر قابل احصاء بودن آسیب های ناشی از فوت یا معلولیت به دلیل تصادف افزود: در بسیاری از اوقات آسیب های اجتماعی این تلفات، سال ها پس از وقوع تصادف باقی می ماند از این رو باید همواره به دنبال کاهش آمار تصادفات باشیم.
رئیس شورای ترافیک شهرستان ماسال، وجود سیستمی کارا و مناسب در حوزه کنترل ترافیک را از جمله ملزومات لازم برای کاهش آمار تصادفات ذکر و خاطرنشان کرد: قوانین موجود در حوزه ترافیک، قوانین خوب و مناسبی است که باید زمینه اجرای آن در سطح جامعه تقویت شود.
قاسم نژاد استفاده از تکنیک های کنترل نامحسوس همچون نصب دوربین مداربسته را از جمله دغدغه های ترافیکی ماسال دانست و افزود: وجود دوربین های مداربسته در سطح شهر و جاده ها علاوه بر کاهش نیاز به نیروی انسانی و افزایش دقت عمل در برخورد با قانون شکنی های ترافیکی موجبات ارتقای نظم ترافیکی و امنیت شهرستان را فراهم می کند.
وی با هشدار در خصوص وضعیت نامناسب راه طاهرگوراب به ماسال ابراز امیدواری کرد: با مذاکرات صورت پذیرفته با اداره کل راه و شهرسازی استان، شاهد رفع نقایص این مسیر و بهره برداری کامل از پروژه تعریض فاز اول آن باشیم.
وی جمع آوری احشام سرگردان از سطح شهرها و جاده های شهرستان را از دیگر دغدغه های ترافیکی عنوان کرد و خواستار افزایش جدیت مسئولان در زمینه جمع آوری احشام سرگردان و برخورد قاطع قانونی با صاحبان آنان شد.

فرماندار ماسال استفاده از سرعت گیر در جهت کنترل حوادث جاده ای با وجود استاندارد نبودن جاده های روستایی را ضروری ارزیابی و اضافه کرد: البته باید دقت شود این سرعت گیرها به صورت استاندارد و کارشناسانه نصب شوند.

قاسم نژاد برخورد با موتورسوران متخلف و فاقد کلاه ایمنی را از جمله دیگر دغدغه های ترافیکی شهرستان عنوان و تاکید کرد: عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسوران می تواند بسیار مرگبار و خطرناک باشد که در همین زمینه و برای ارتقای فرهنگ ترافیکی موتورسوران، اعتبار خوبی از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان، برای آموزش موتورسواران و اهدای کلاه ایمنی به آنان در اختیار اداره حمل و نقل و پایانه ها قرار گرفته است.
وی با اشاره به طولانی شدن روند جانمایی ایستگاه سواری های ماسال به صومعه سرا از مسئولان ذیربط خواست هرچه سریعتر نسبت به انتقال ایستگاه ماسال به صومعه سرا به ایستگاه ورودی شهر اقدام کنند.
شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن، در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه