گازرسانی به ۵۴۰ روستای گیلان انجام می شود

مدیر عامل شرکت گاز گیلان از گازرسانی به ۵۴۰ روستای این استان خبر داد

گازرسانی به ۵۴۰ روستای گیلان انجام می شود

به گزارش ۸دی ، جمشید ظهیری عصر امروز در نشست شرکت گاز گیلان با اشاره به مصرف گاز طبیعی در این استان، اظهار کرد: سیاست وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران جایگزینی گاز طبیعی به جای دیگر سوخت‌های فسیلی برای نیروگاه‌ها و صنایع است.

وی افزود: در راستای کاهش آلودگی زیست‌محیطی و صرفه‌جویی اقتصادی شاهد افزایش مصرف گاز در این حوزه‌ها بوده‌ایم.

این مسئول به فروش گاز در گیلان اشاره کرد و گفت: تا پایان آبان ماه جاری ۳ هزار و ۵۹۸ میلیون متر مکعب گاز فروخته شد.

وی از افزایش بالغ بر ۶۴ هزار مشترک جدید گاز در گیلان خبر داد و گفت: برای آموزش مصرف گاز تربیت سفیران انرژی، آموزش مصرف بهینه و تربیت همیار گاز در مدارس و … در دست اقدام است.

ظهیری به افزایش میزان شبکه‌گذاری در ۹ ماه نخست امسال نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه‌گذاری در شرکت گاز گیلان اجرا شده که این میزان نسبت به عملکرد سال گذشته ۵۷ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۵۴۰ روستای گیلان از محل بند «ق» گازرسانی می‌شوند، خاطرنشان کرد: با گازرسانی به این تعداد روستا، شاخص بهره‌مندی خانوارهای روستایی گیلان از ۷۶ درصد به ۹۳ درصد افزایش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان بالاترین میزان شبکه‌گذاری این شرکت را به میزان یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر در پنج سال اخیر در سال ۹۱ عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد پیشرفت پروژه‌های در دست اجرای بند «ق» با تأمین به‌موقع منابع مالی باشیم.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه