باید پشت سر رهبری حرکت کرد؛ افراط‌ و تفریط همیشه برای ما ضرر داشته است

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به توضیحات گروه هسته‌ای ایران در مذاکرات ۱+۵ در جلسه غیرعلنی مجلس گفت: معتقدم باید پشت سر رهبری حرکت کرد زیرا هر وقت ما ضرر کردیم بیشتر از افراط‌ و تفریط بوده است.

باید پشت سر رهبری حرکت کرد؛ افراط‌ و تفریط همیشه برای ما ضرر داشته است

به گزارش هشت دی نیوز، محمدحسین قربانی در جمع مدیران مدارس آستانه اشرفیه، وزیر آموزش‌وپرورش را یکی از وزرای اخلاق محور دولت نام برد و اظهار کرد: پیگیری نمایندگان برای طرح استیضاح وزیر آموزش‌ و پرورش اصلاً بحث سیاسی نیست و بیشتر بر محور وضع معیشتی فرهنگیان است.

وی تنها راه تأمین اعتبارات دولت برای تأمین بودجه موردنیاز طبقه‌بندی فرهنگیان را فروش میعانات گازی دانست و افزود: از ۲۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب کشور در سال ۹۴ نزدیک به ۹۲ درصد صرف هزینه‌های جاری و پرداخت حقوق کارمندان است و فقط ۷ درصد صرف هزینه‌های عمرانی می‌شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حذف یارانه‌های دهک بالا برای تأمین بعضی از منابع مالی دولت گفت: بخشی از درآمدهای دولت از طریق فروش نفت و دریافت مالیات تأمین می‌شود که با اتکا به داخل می‌توان بر این مشکلات فائق آمد.

قربانی به تبیین جایگاه آموزش‌ و پرورش در ایران اسلامی پرداخت و اضافه کرد: در تمام دنیا به آموزش‌ و پرورش به‌ عنوان زیرساخت توسعه انسانی نگاه می‌کنند و ما باید به جامعه فرهنگیان به‌ عنوان نیروهای اثرگذار و سازندگان آینده در جامعه توجه کنیم و دغدغه‌های آنان را برطرف سازیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان سخنان مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس مبنی بر تکیه بر نیروی انسانی و تولید داخلی برای حل مشکلات جامعه گفت: اگرچه منابع داخلی ما به‌ واسطه تحریم‌ها تحقق پیدا نمی‌کند ولی با رهنمودهای مقام رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی می‌توان یک ایران سرافراز و متکی‌ به‌ خود داشته باشیم.

قربانی افزود: ایران اسلامی سرشار از نعمت‌های الهی، نیروهای انسانی بالنده و دانا محور و سرشار از منابع داخلی است که در کنار هم با همدلی بیشتر می‌توان در راستای حفظ منافع ملی و توسعه ایران بسیاری از مشکلات را از پیش رو برداشت.

وی با اشاره به توضیحات گروه هسته‌ای ایران در مذاکرات ۱+۵ در جلسه غیرعلنی مجلس گفت: معتقدم باید پشت سر رهبری حرکت کرد زیرا هر وقت ما ضرر کردیم بیشتر از افراط‌ و تفریط بوده است.

در این نشست رئیس آموزش‌ و پرورش آستانه اشرفیه نیز به طرح مباحث آموزشی و چالش‌های موجود در این شهرستان پرداخت و گفت: ما دوست نداریم که هیچ مدرسه‌ای در روستا تعطیل شود زیرا وجود مدرسه در هر روستا به‌ منزله شناسنامه آن روستاست.

اسماعیل همایونی افزود: بر اساس چارت سازمانی باید در هر مدرسه روستایی حداقل ۶۰ دانش‌آموز داشته باشیم که برای آنان معلم سازمان‌دهی شود ولی با توجه به مشکلات پیش رو در مدارس جامعه روستایی از طریق مجتمع‌های آموزشی در تلاش هستیم که این‌گونه مدارس را سرپا نگه‌ داریم.|مهر|

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه