مراسم تشییع شهید حسن جانی در سنگر+ گزارش تصویری

به همان خدایی که همه ادعا می کنند. بنده ی او هستند. هر چه ، هر چه وهر چه که از مظلومیت این شهیدان بگوییم و به حال خودمان زاربزنیم. باز هم نمی توانیم.از شرمندگیشان بیرون برویم.

مراسم تشییع شهید حسن جانی در سنگر+ گزارش تصویری

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از سنگرما این روز ها سنگر حال وهوای خاصی به خود گرفته است انگار بهار شده است همه خبر از باز گشت یک نفر به خانواده خود می دهند.

آری یک نفر به خانوده خود برگشت اما پس از ۲۷ سال آن هم تنها استخوان ،پیگر مطهر شهید محمد علی حسن جانی پس از ۲۷ سال گذشت از حماسه های ماندگار دفاع مقدس ودوری از خانوده ودیار خود به آغوش خانواده خود برگشت تا بار دیگر پدر ومادر این شهید فرزند خود را در آغوش بگیرند وتمام دلتنگی های این سال ها را جبران کنند.
شهید محمدعلی حسن جانی که متولد ۲۵ تیر ۱۳۴۷ است پس از ۲۷ سال پلاک و استخوانش توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در منطقه زبیدات عراق کشف و پس از تایید آزمایش تشخیص هویت در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) به خانواده اش تحویل داده شد ظهر امروز با استقبال بی نظیر وبا شکوه مردم سنگر تشییع و در مسجد آقاسید ابراهیم شهرستان به خاک سپرده شد.
پیش از این، خبر شهادت شهید حسن جانی در تیرماه ۱۳۶۶ اعلام شده بود و فقط یک ساک حاوی لباس‌هایش از او باقی مانده بود و همان ساک در مزار این شهید در گلزار شهدای مسجد آقا سید ابراهیم روستای شهرستان بخش سنگر، به خاک سپرده شد.
مردم از ساعت ها قبل منتظر ورود شهید به شهر سنگر در کنار مزار شهدای این شهر جمع شدند،ساعت حدود ۱۱:۳۰بود که سنگر عطر خاصی به خود گرفت ،ورود شهید حال وهوای خاصی به شهر سنگر بخشید مردم هم مانند ابر های بهاری هم از خوشحالی و هم از ناراحتی گریه میکردنند ،خوشحالیشان به خاطر بازگشت این شهید به خانوداه ومحل ونارحاتیشان شاید به خاطر فراموش کردن عظمت ودلاوری های این شهیدان بود.
پس از اقامه نماز توسط حجت الاسلام والمسلمین تجدد در خیابان شهدای شهر سنگر این شهید در بالای دست ها مردم سنگر تا مهدیه سنگر تشییع شد وپس از آن شهید را به روستای شهرستان زادگاهش منتقل وپس از بردن پیکر مطهر شهید به خانه خود آن را در مسجد آقاسید ابراهیم شهرستان به خاک سپرده اند.
البته مردمان روستا هم با نصب بنرهایی چون بچه محل خوش امدی به استقبال بچه محل خود آمدندوپیگر شهید حسنجانی را گلباران و عطر افشانی کردند.
و بلاخره مظلومیت این شهدای دور از وطن مانده.که هر کدامشان برای خودشان ، کسی بودند. و برای حفظ مکتب تشیع از همه ی وابستگیهایدنیا دل کندند.بیش از اینهاست.
به همان خدایی که همه ادعا می کنند. بنده ی او هستند. هر چه ، هر چه وهر چه که از مظلومیت این شهیدان بگوییم و به حال خودمان زاربزنیم. باز هم نمی توانیم.از شرمندگیشان بیرون برویم.
…خدایا در لحظه مرگ ما را خجالت زده شهدا قرار مده.آمین یا رب العالمین.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه