صنعت گردشگری ایران نیازمند تحول و دگرگونی است/بیکاری و اشتغال مهمترین دغدغه در استان گیلان

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت گردشگری ایران به ویژه گیلان نیازمند تحول و دگرگونی اساسی است.

صنعت گردشگری ایران نیازمند تحول و دگرگونی است/بیکاری و اشتغال مهمترین دغدغه در استان گیلان

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مهر، ناصر عاشوری در نشست بررسی راهکارها و موانع توسعه صنعت گردشگری در استان افزود: گردشگری نقش اساسی در اقتصاد کشورها ایفا می کند.

وی همچنین اظهارداشت: شناسایی عمیق و دقیق ابعاد مختلف گردشگری به عنوان رمز توسعه بازار این حوزه محسوب می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت گردشگری طی دهه اخیر با نرخ رشد شتابان گسترش یافته و منبع در آمدی قابل ملاحظه ای برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته بوده است.

وی افزود: متاسفانه تاکنون شرایط لازم و کافی برای ایجاد فضای گردشگری در کشور و حتی گیلان مهیا نشده است.

عاشوری در ادامه “برداشت های سلیقه ای ” و ” ضعف مدیریتی ” را از موانع جدی توسعه صنعت گردشگری در کشور دانست و اظهارداشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید رویکرد جدیدی در این حوزه داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: جذب، تکریم و ارتقای ماندگاری گردشگری در استان نیازمند فعالیت های جدی فرهنگی است.

وی افزود: توسعه گردشگری روستایی امروزه به عنوان راهکاری برای توسعه اقتصادی و اجتماعی نواحی روستایی محسوب می‌ شود اما همواره با موانعی روبرو است.

عاشوری اذعان داشت: تبلیغات و اطلاع رسانی در زمینه جاذبه‌ های گردشگری نواحی روستایی که از قابلیت‌ های بالای گردشگری برخوردار هستند می‌تواند در زمینه توسعه گردشگری موثر باشد.

وی در ادامه به نقش صنایع دستی در توسعه اقتصادی گیلان اشاره کرد و بیان داشت: صنایع‌ دستی با ویژگی هایی همچون کاربر بودن و ارزش افزوده بسیار بالا، تامین مواد اولیه مصرفی از منابع داخلی، نیاز به سرمایه اندک، برخورداری از ابزار کار ساده و بازار ساده فروش محصولات موجب افزایش تولید ناخالص ملی، افزایش درآمد سرانه، توسعه صادرات، کسب درآمد ارزی، تامین تعادل اجتماعی، تامین اشتغال و تعادل بخشی بازار کار و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، ایجاد درآمد مکمل برای خانوار، توسعه توریسم و مبادلات فرهنگی و افزایش سطح مشارکت اقتصادی زنان می‌ شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیکاری و اشتغال مهمترین دغدغه در استان گیلان است، یادآورشد: جذب نیروی کار از سوی بخش صنایع‌ دستی علاوه بر تعادل بخشیدن به سایر بخش ها، تاثیر قابل توجهی بر اشتغالزایی غیرمستقیم دارد.

وی اذعان داشت: نظر به توان بالای گیلان در زمینه صنایع‌ دستی توجه به این بخش و رفع موانع و مشکلات موجود می‌ تواند باعث رشد و شکوفایی اقتصادی پایدار در استان شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
نام شما
عجب !!!!!! شما نگران اشتغال و بیکاری هستی ؟!!!!!!!!!!! اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
در حاشیه