نماینده انزلی در گفتگو با 8دی:

وزیر ارتباطات به وضعیت ولنگاری و بداخلاقی ها در فضای مجازی توجه کند/ از تجارب کشورهای موفق در کنترل این فضا استفاده شود

نماینده مردم انزلی در مجلس با بیان اینکه کشورهای مختلف فضای مجازی را کنترل کرده اند و ولنگار و باز نیست و برخوردها و مجازات مختلف را برای متخلفین در نظر می گیرند، گفت: ما هم باید این موارد را در کشورمان نهادینه و قانون مند کنیم.

وزیر ارتباطات به وضعیت ولنگاری و بداخلاقی ها در فضای مجازی توجه کند/ از تجارب کشورهای موفق در کنترل این فضا استفاده شود

حسن خسته بند در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در واکنش به انتشار فیلم ضرب و جرح یک دختر در فضای مجازی، اظهار کرد: فضای مجازی و ابزارهای آن مانند اینستاگرام مثل چاقو عمل می کند که اگر در دست جراح باشد ابرار نجات انسان است و اگر همان چاقو در دست یک مجرم و جانی باشد مشکلات اجتماعی ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه کشورهای مختلف فضای مجازی را کنترل کرده اند و ولنگار و باز نیست و برخوردها و مجازات مختلف را برای متخلفین در نظر می گیرند و مالیات های مختلف برای این ها می بندند، گفت: ما هم باید این موارد را در کشورمان نهادینه و قانون مند کنیم.

نماینده مردم انزلی در مجلس افزود: بسیاری از خانواده ها وجود دارند که به خاطر وضعیت فضای مجازی به ویژه اینستاگرام متلاشی شده اند زیرا حیثیت خانوادگی و اجتماعی شان را به نا حق برده اند.

وی افزود: برخی مسائل را اسلام جایز برای افشا نمی داند اما اینها بدون درک مسایل شرعی افشا می شوند، افرادی هم از آن درست استفاده می کنند مسایل علمی را پیگیری می کنند و معلومات خود را در حوزه های مختلف بالامی برند و ابزار مناسب می شود.

نماینده مردم انزلی در مجلس تصریح کرد: دست اندرکاران در حوزه فضای مجازی از تجارب کشورهای موفق در کنترل این فضا استفاده کنند تا بستری فراهم کنند که مردم بتوانند از اینستاگرام و در مجموع فضای مجازی درست استفاده کنند و بد اخلاقی و فساد اجتماعی در جامعه ترویج پیدا نکند.

خسته بند بیان کرد: باید با سوءاستفاده گران و مروجین بد اخلافی و فساد اجتماعی در فضای مجازی باید برخورد جدی کرد تا تجاوز به فرهنگ و حریم اشخاص صورت نگیرد.

نماینده مردم انزلی در مجلس با تأکید بر اینکه وزیر ارتباطات باید به وضع اینستاگرام و فضای مجازی و بد اخلاقی ها در آن توجه داشته باشد تا زیرساخت ها و امکاناتی فراهم شود تا جوانان مستعد ما در این بخش فعالیت کنند و از این استعدادها درست استفاده کنند و سرمایه لازم به آنها داده شود.

** فضایی ایجاد کنید که برای مردم جذابیت لازم را داشته باشد

خسته بند با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات با هماهنگی دستگاه های دیگر با ایجاد این بستر می تواند مثل خیلی کشور ها مانند چین، ژاپن و کشورهای اروپایی ها از استعدادهای داخل استفاده کند و فضایی ایجاد کند که برای مردم جذابیت لازم را داشته باشد.

نماینده مردم انزلی در مجلس با بیان اینکه مجلس در بخش فضای مجازی و ارتباطات تیمی تشکیل داده است و تلاش می کند با وزارت اطلاعات و دستگاه های ذیربط ارتباط ایجاد کند و نیاز های قانونی این دستگاه ها را اگر نیاز به مصوبه قانونی داشته باشند دنبال کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه