رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان گیلان:

میزان افزایش حقوق کارگران در مقابل نوسانات قیمت‌ها ناچیز است

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان گفت‌:‌ افزایش ناچیز حقوق و دستمزدها در مقابل نوسانات سرسام‌آور قیمت انواع کالاها فشارهای زیادی را به قشر کارگران تحمیل کرده است.

میزان افزایش حقوق کارگران در مقابل نوسانات قیمت‌ها ناچیز است

به گزارش ۸دی، محمدرسول سماکچی در رابطه با میزان افزایش حقوق کارگران در مقابل نوسانات قیمت‌ها اظهار داشت:‌ افزایش حدود ۱۰ تا ۱۲ درصدی حقوق و دستمزد قشر کارگران و کارمندان کشور در مقابل حجم بسیار بالای نوسان قیمت‌ انواع کالاها مشکلات و فشارهای زیادی را به این طبقه از جامعه تحمیل کرده است.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه بیشتر دولت به قشر کارگران و کارمندان بیان داشت:‌ رونق چرخه تولید و صنعت در کشور بر عهده اقشار زحمتکش کارگر است بنابراین دولت باید اقدامات خود را برای حمایت از آن‌ها افزایش دهد.

سماکچی به موضوع افزایش سرسام‌آور و بعضاً یک شبه قیمت بسیاری از کالاهای اساسی اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در چنین آشفته بازار و اوضاع نابه‌سامانی دولت چگونه انتظار دارد اقشار زحمتکشی نظیر کارگران و کارمندان کشور به زندگی عادی خود در جامعه ادامه دهند.

وی افزایش قیمت سکه و ارز در کشور را عامل ایجاد نگرانی در حقوق‌بگیران،‌ بازنشستگان و افراد بیکار دانست و تصریح کرد:‌ نه‌تنها این اقشار بلکه قاطبه مردم به وضعیت فعلی زندگی خود به علت ایجاد تغییرات نجومی اجناس و کالاها شدیداً بیمناک بوده و نگران آینده خانواده خود هستند.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان گیلان به درآمد سرشار دولت از محل فروش سکه و ارز اشاره کرد و اظهار داشت:‌ حدود ۷ میلیون قطعه سکه از طریق ثبت‌نام در بانک‌ها و ۳ میلیون نیز از طریق حراج و کارگزاری به فروش رفته که سود بسیار زیادی نیز نصیب دولت شده است.

سماکچی میزان درآمدزایی دولت از محل فروش سکه‌ها را مورد تأکید قرار داد و در تشریح چگونگی آن عنوان کرد:‌ حداقل سود هر قطعه سکه برای بانک مرکزی ۵۰۰ هزار تومان بوده بنابراین با توجه به این ‌موضوع، در حدود نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان درآمد نصیب دولت شده است.

وی افزایش بسیار شدید نرخ کالاها و اقلام خوراکی در نتیجه بی‌تدبیری مسئولان ذیربط را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت:‌ افزایش بیش از ۳۰ درصدی لبنیات،‌ افزایش چند برابری قیمت مرغ و گوشت قرمز و مواردی نظیر این همگی نشان دهنده بی‌تدبیری و عملکرد ناقص مسئولان است.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان گیلان نرخ تورم اعلام شده از سوی مرکز آمار را مورد تردید قرار داد و عنوان کرد:‌ این مرکز میزان تورم مرداد را ۹.۷ درصد اعلام می‌کند در حالی‌که این گزارشات به هیچ عنوان با واقعیات روز جامعه منطبق نبوده و صحت ندارد.

سماکچی به قیمت مصوب ارز که در بودجه سال ۹۷ حدود ۳ هزار تومان محاسبه و پیش‌بینی شده بود اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۰ درصد درآمد دولت از فروش ارز محقق شد یعنی اینکه با فروش ارز به قیمت ۴ هزار و ۲۰۰ تومان،‌ میلیارد‌ها تومان از این بابت عاید دولت شده است.

وی با بیان اینکه دولت به نوعی با خراب کردن اوضاع اقتصادی مردم ثروتمند شده است ابراز داشت: درد واقعی از آنجا نشأت می‌گیرد که دولت با چنین درآمدزایی هنگفتی باز هم از اوضاع کارمندان بازنشسته،‌ شرایط بغرنج تأمین اجتماعی،‌ بیمارستان‌ها و دیگر مراکز حساس جامعه غافل است.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان گیلان عملکرد دولت را در مورد عدم حمایت از تولید و صنعت مورد انتقاد قرار داد و افزود:‌ ای کاش دولت ذره‌ای کوچک از این ثروت بادآورده را که محصول تجارت سکه و ارز است خرج رونق چرخه تولید و عرصه کسب و کار کشور می‌کرد.

انتهای پیام/‌ ع

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه