قیمت نفت کاهش یافت

با اجرایی شدن تعرفه‌های جدید آمریکا بر کالاهای وارداتی از چین، احتمال اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر نفت صادراتی از آمریکا از سوی پکن تقویت شده و همین امر سبب شد تا پالایشگاه‌های چینی سفارش‌ها از آمریکا را لغو کنند.

قیمت نفت کاهش یافت
به گزارش ۸دی، با اعمال تعرفه‌هایی از سوی آمریکا بر کالاهای چینی در ادامه تشدید تنش میان واشنگتن و پکن و افزایش تولید عربستان قیمت نفت در بازار آشفته امروز کاهش یافت.
هر بشکه نفت برنت با ۵۳ سنت کاهش ۷۶.۸۶ دلار فروخته شد. هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با ۲۲ سنت کاهش ۷۲.۷۲ دلار در هر بشکه فروخته شد.
تاثیرات اختلاف تجاری میان آمریکا و چین در پدیدار شدن در بازار های نفتی است. منابع آگاه نیز از افزایش تولید روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای عربستان در ماه گذشته خبر دادند.
واشنگتن از بامداد امروز به وقت واشنگتن دی سی، تعرفه‌های اعلامی بر کالاهای چینی را رسما اجرایی کرد.
پکن نیز اعلام کرده است که در عوض تعرفه هایی بر ۵۴۵ کالای آمریکایی اعمال خواهد کرد. در عین حال، به گفته چندین منبع آگاه، بنادر بزرگ چین قبلا ترخیص کالاهای صادراتی از آمریکا را به تاخیر انداخته اند.
استفان اینس، تحلیلگر بازار گفت: «ما به سوی اختلاف تجاری بی مانندی میان دو اقتصاد بزرگ جهان در حال حرکت هستیم.»
به عنوان بخشی از اقدامات تلافی جویانه، پکن تهدید کرده است که بر واردات نفت خام از آمریکا ۲۵ درصد تعرفه وضع کند، هرچند که روز خاصی را برای این اقدام اعلام نکرده است.
آمریکا روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت از چین وارد می‌کند و که یک میلیارد دلار در ماه با قیمت کنونی ارزش دارد. این تعرفه‌ها، قیمت نفت آمریکا را در بازار چین غیررقابتی می‌کند.
یک مدیر گروه دونگ مینگ پتروکمیکال گفت: انتظار دارد که پکن به زودی این تعرفه ها را بر واردات نفت از آمریکا اعمال کند. وی افزود پالایشگاه‌های چینی سفارشات نفت از آمریکا را لغو کرده‌اند و به سوی واردات از غرب آسیا و غرب آفریقا روی خواهد آورد.
این جنگ در حالی تشدید شده است که بازار نفت با کمبود عرضه مواجه است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه