رییس کمیته امداد خبر داد:

گیلان رتبه اول کشور در ساخت مسکن مددجویان روستایی

رئیس کمیته امداد امام کشور با اشاره به بهره برداری از یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکن مددجویان روستایی گفت: گیلان از این نظر رتبه اول کشوری را در اختیار دارد.

گیلان رتبه اول کشور در ساخت مسکن مددجویان روستایی

به گزارش هشت دی،مهندس سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) کشور  با نماینده ولی فقیه در گیلان دیدار و گفتگو کرد.

 رئیس کمیته امداد امام(رحمه الله) کشور در این دیدار به تفاهم نامه منعقد شده بین کمیته امداد گیلان و سپاه قدس استان برای ساخت مسکن مددجویان روستایی اشاره اعلام کرد: یک هزار واحد مسکن ویژه مددجویان روستایی توسط سپاه قدس استان در گیلان ساخته شده است.

 وی افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم در سفر خود به گیلان قول کمک به ساخت ۵۰۰ واحد مددجویان روستایی را داده بود که در حال اتمام است.

فتاح اظهار کرد: کمیته امداد گیلان هم ساخت ۲۰۰ واحد برای مددجویان روستایی را بر عهده داشت که انجام داده است.

 وی خاطرنشان ساخت: در دهه فجر امسال یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکن مددجویان روستایی در گیلان به بهره برداری می‌رسد و از این نظر کمیته امداد گیلان در کشور رتبه اول را دارد.

رئیس کمیته امداد امام(رحمه الله) کشور با اشاره به سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در روز ۱۶ بهمن جاری، گفت: از آقای نوبخت خواهیم خواست که این روند ساخت مسکن مددجویان روستایی را ادامه دهد.

 وی از شناسایی ۲ هزار واحد مسکن روستایی با وضعیت نامطلوب خبر داد و اذعان داشت: این توافق فردا اعلام خواهد شد تا در یک فرصت منطقی یک ساله جشن اتمام ساخت این واحدها اعلام شود.

فتاح یادآور شد: ساخت مسکن برای مددجویان روستایی از مهاجرت به شهرها، حاشیه نشینی و افزایش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

وی با اعلام دو برابر شدن وام اشتغال قرض الحسنه بانکی گیلان و رسیدن به سقف اعتباری ۱۰۰ میلیارد تومان گفت: ۶۷ درصد از این میزان اعتبار جذب شده است.

رئیس کمیته امداد امام(رحمه الله) کشور اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله ) گیلان هم با آورده ۳۰ میلیارد تومان به مشاغلی اعتبار اختصاص می‌دهد که با طبع مردم استان بیشترین سازگاری را داشته باشد.

 وی خاطرنشان ساخت: این میزان اعتبار برای نزدیک به ۶ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

فتاح با اشاره به افزایش سه برابری افراد تحت پوشش کمیته امداد در سال جاری، گفت: هدف کمیته امداد از سرمایه گذاری‌ها و اعطای وام قرض السنه، ایجاد اشتغال پایدار و خودکفایی اقتصادی است.

منبع: خبرگزاری شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه