راه حل آخر آمریکا؛ بمباران تجهیزات پیشرفته نظامی ایران

آمریکا که از بازگشت اوضاع به وضعیت قبل ناامید است، دستور تخریب امکانات نظامی خود را صادر می کند.

راه حل آخر آمریکا؛ بمباران تجهیزات پیشرفته نظامی ایران

 

به گزارش ۸دی به نقل از مشرق، در نامه‌ای که از سوی وزارت امورخارجه آمریکا به سفارت این کشور در تهران در تاریخ ۵ بهمن ۱۳۵۷ ارسال شده، به مکالمه بین مقام آمریکایی و انور سادات اشاره می کند که در ضمن آن، نگرانی مشترک شاه و مقامات آمریکایی از شدت و اوج گیری انقلاب بسیار محرز است. در این سند آمده است:

 

سادات می‌گوید شاه از رفتار دولت آمریکا بسیار ناراحت و عصبانی شده است. او از شاه و شهبانو خواسته است که به مصر بازگردند و آن‌ها نیز در نظر دارند همین کار را انجام دهند. شاه در آسوان با نیروهای ارتش ایران و یا نیروهای امنیتی تماس نگرفته است، لیکن در قاهره خواهد توانست اوضاع ایران را زیر نظر داشته و نحوه‌ی تکامل آن را ارزیابی نماید.

 

سادات از دولت آمریکا می‌خواهد که راه‌های بیشتری پیش پای وی بگذارد. وی با نگرانی گفت که شاه به او اظهار داشته است که دولت آمریکا از نیروی هوایی ایران خواسته است که در صورت وخامت بیشتر امنیت داخلی ایران، تجهیزات نظامی پیشرفته‌ی آمریکا در ایران را بمباران نماید. وی گفت حاضر است این تجهیزات را در مصر جای دهد. وی معتقد است که ماشین نظامی ایران عامل اصلی ثبات در منطقه است و مصرانه می‌خواهد که ما رابطه‌ی بسیار صمیمانه‌ی خود را با آن حفظ نماییم. او علاوه بر این مایل است که یک خط ارتباطی بین آمریکا و ارتش ایران ایجاد گردد. [۱]

 

۱- اسناد لانه جاسوسی، کتاب ششم، موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، صفحه ۲۱۰

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه