درخواست بازماندگان حملات ۱۱ سپتامبر از دولت ترزا می

بستگان قربانیان و بازماندگان آمریکایی حملات ۱۱ سپتامبر در نامه‌ای به ترزا می از او خواستند تا یک گزارش دولت انگلیس درباره حمایت مالی عربستان از افراطگرایان تندرو در انگلیس را فاش کند.

به گزارش ۸دی، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، این گزارش درباره اهمیت حمایت مالی عربستان و سایر کشورها از افراطگرایان حاضر در انگلیس از سوی دیوید کامرون، نخست‌وزیر سابق انگلیس صورت گرفت که بخشی از معامله برای به دست آوردن حمایت سیاسی در رای‌گیری پارلمان انگلیس در مورد حملات هوایی این کشور در سوریه بود.

امبر رود، وزیر کشور انگلیس اخیرا اعلام کرد، گزارش مذکور “به دلیل آنکه حاوی حجم بالایی از اطلاعات شخصی است و نیز به دلایل امنیت ملی” منتشر نمی‌شود.

کارولین لوکاس، از رهبران “حزب سبز” تاکید دارد امتناع از انتشار این گزارش به خاطر بی‌میلی نسبت به انتقاد از پادشاهی عربستان است که انگلیس مدت‌هاست با آن ارتباط استراتژیک و اقتصادی نزدیک دارد.

در حال حاضر گروهی متشکل از بازماندگان آمریکایی حملات ۱۱ سپتامبر و اقوام حدود ۳۰۰۰ فردی که در آنجا کشته شدند، از نخست‌وزیر انگلیس می‌خواهند تا فرصت را غنیمت شمرده و حتی اگر این گزارش تکمیل نشده است، آن را منتشر کند.

در نامه مذکور که به امضای ۱۵ تن رسیده، آمده است: انگلیس اکنون فرصتی تاریخی و منحصر به فرد برای متوقف کردن قتل‌عام تروریست‌های الهام گرفته از وهابییت دارد و می‌تواند با انتشار گزارش دولت درباره تامین مالی تروریسم که براساس گزارش‌های رسانه‌ای، عربستان در مرکز این جرم قرار دارد، کمک کند.

در ادامه این نامه آمده است: هرچه همدستی عربستان بیشتر پنهان شود، تروریسم هم برای مدت بیشتری ادامه می‌یابد. باید آنها را متوقف کرد، اما چه کسی می‌تواند آنها را متوقف کند؟ ما می‌گوییم که شما شرایط منحصر به فردی در اختیار دارید تا آگاهی عمومی ایجاد کنید. ما با احترام درخواست داریم که شما اکنون این گزارش را، تکمیل یا ناتمام، منتشر کنید. ما از شما می‌خواهیم تا تمام قربانیان تروریسم دولتی، تامین مالی عربستان از تروریسم، خانواده آنها و بازماندگان این حملات در انگلیس و سراسر جهان را به یاد داشته باشید.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه