در واکنش به شایعات موجود؛

آیت‌الله حسینی اشکوری: ضرورتی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نمی‌بینم

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ضرورتی برای حضور در عرصه ریاست جمهوری که مسؤولیتی خطیر است، نمی‌بینم.

آیت‌الله حسینی اشکوری: ضرورتی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نمی‌بینم

به گزارش ۸دی، آیت‌الله سیدعلی حسینی اشکوری با ارسال اطلاعیه‌ای به دفتر خبرگزاری فارس گیلان در مورد احتمال حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ اظهار کرد: پس از سلام و تحیت و تشکر از تمام آنها که به اینجانب حسن نیت دارند و بنده را به عنوان خدمتگزار مورد تفقد قرار دادند به‌ویژه مردم بزرگ و فهیم گیلان اعلام می‌کنم ضرورتی برای حضور خود در عرصه ریاست جمهوری که مسؤولیتی خطیر است، نمی‌بینم و امیدوارم افراد توانمند و امین در این صحنه حضور پیدا کنند.

وی در اطلاعیه مذکور افزود: تمام پست‌ها و مقام‌ها در نظام اسلامی به غیر از امانت و مسؤولیت امر دیگری نیست و باید در محضر خداوند متعال و در برابر ملت پاسخگو بود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه افرادی که خود را در معرض قرار می‌دهند باید خود را توانمند و امین در انجام این مسؤولیت بدانند، تصریح کرد: ملت شریف بر حسب عقل و شرع موظف هستند بار مسؤولیت و امانت را به عهده فردی بگذارند که توانمند و امانت‌دار باشد.

حسینی اشکوری متذکر شد: تدین، التزام و تعهد افراد در رفتار و گفتارشان تجلی می‌یابد، کاندیداها نباید به گونه‌ای رفتار کنند که خدشه به جنبه تعهد و التزام آنها وارد شود، تخریب دیگران و انگ‌زدن، اجحاف و فرافکنی و مهم‌تر از آن زیر سؤوال بردن نیروهای اصیل انقلاب و تحریک احساس‌ها علیه آنها گذشته از آن‌که خلاف انصاف و تقواست، انقلاب و دستاوردهای آن را در معرض خطر قرار داده و در راستای خواست دشمنان است ضمن اینکه ایجاد بدبینی نسبت به استوانه‌های نظام برای جلب نظر و کسب آرأ امری خلاف شرع و مصالح امت و نظام است.

وی، مهم‌ترین دغدغه ملت را مشکلات اقتصادی خواند و بیان کرد: انتظار مردم از رئیس جمهور برطرف کردن این بخش از معضل کشور است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فردی که حائز اکثریت آرأ می‌شود باید بداند مشروعیت تصدی او و اقداماتش مبتنی بر تنفیذ رأی مردم توسط ولی فقیه است، یادآور شد: بدیهی است که تنفیذ، مقید به التزام عملی به شرع و قوانین و پیروی از رهبری نظام اسلامی است.

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه