سردار حزنی در سیاهکل؛

باید به فرزندانمان سینه به سینه یادآوری کنیم که آمریکا چه جنایت ها و دشمنی هایی با کشورمان کرده است

حزنی گفت: شوروی، آمریکا و انگلیس بزرگترین متحد صدام بودند. اگر با آنها صحبت نیز بکنیم؛ باید به فرزندانمان به صورت سینه به سینه یادآوری کنیم که آنها چه جنایت ها و دشمنی هایی با کشورمان کرده اند.

باید به فرزندانمان سینه به سینه یادآوری کنیم که آمریکا چه جنایت ها و دشمنی هایی با کشورمان کرده است

به گزارشر ۸دی، به نقل از درسیاهکل، سردار سید ضیاءالدین حزنی فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاتم‌الانبیاء(ص) در یادواره شش شهید والامقام سیدوارستان سیاهکل اظهار داشت: کنگره ۸۰۰۰ شهید استان گیلان به همت سپاه پاسداران و با کمک نماینده ولی فقیه در استان و استاندار؛ در اردیبهشت ماه سال آینده در گیلان برگزار خواهد شد.

sardar_hozni (2)

وی با اشاره به رشادت های شهید خوش سیرت در دوران دفاع مقدس، گفت: این شهید بزرگوار اولین نفری بود که به ما اعلام می کرد می توانیم به دشمن حمله کنیم. وی می گفت که امام، رزمنده و نیت پاک است و نتیجه نیز پاک می شود.

این سردار سپاه یادآور شد: شوروی، آمریکا، آلمان، ایتالیا، سوئیس، بلژیک، شیلی و در رأس آنها انگلیس خبیث بزرگترین متحد صدام در هشت سال دفاع مقدس بودند. اگر با آنها صحبت نیز بکنیم؛ باید به فرزندانمان به صورت سینه به سینه یادآوری کنیم که آنها چه جنایت ها و دشمنی هایی با کشورمان کرده اند.

حزنی با بیان اینکه در خلیج فارس نیز کویت، مصر، عربستان سعودی در حق ما خیانت کردند، افزود: شهدای ما پوزه آمریکا، انگلیس، اسرائیلی ها و کشورهای حاشیه خلیج فارس را به خاک مالیدند.

وی تصریح کرد: سازمان ملل با خوش خدمتی به دشمنان ما در  دوران دفاع مقدس؛ سابقه خوبی در پرونده خود به ثبت نرسانده است.

فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاتم‌الانبیاء(ص) بیان کرد: بعضی ها می گویند که چرا این نکات را یادآوری می کنید؛ باید به آنها گفت که حقایق باید گفته بشود.

سردار حزنی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها نظامی است که همه در آن مشارکت دارند، گفت: تمامی صنف ها، گروه ها و اقلیت های دینی در هشت سال دفاع مقدس شهید داده اند.

وی با اشاره به بررسی یک هزار و ۱۴۰ جنگ انجام شده در ۲ هزار و ۷۲۰ سال از تاریخ کشور ایران خاطرنشان کرد: با بررسی این جنگ ها متوجه می شویم که شهدای ما چقدر مظلوم و البته پهلوان بودند.

فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به جنایت های رژیم بعث عراق ابراز کرد: در یک روز ۸۰۰ شهید بر روی دستان مردم کرمانشاه تشییع شد.

سردار حزنی با اشاره به قداست دوران دفاع مقدس گفت: فیل آبی، اسب آبی، اسب سفید و … از جمله رمز های عملیات عراقی ها بود، اما تمامی رمزهای ما برگرفته از اسامی بابرکت ائمه اطهار(ع) بود.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ؛ در ۶۷۰ جنگ پیروز شدیم، ۴۴۰ جنگ شکست خوردیم، ۵۵ جنگ به صلح انجامید و یازده جنگ نیز به مرور زمان به فراموشی سپرده شد، اما هشت سال دفاع مقدس با همه آنها فرق داشت.

فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاتم‌الانبیاء(ص) ادامه داد: ۷۱ درصد شهدای ما مجرد بودند و بین ۷۵ تا ۸۰ درصد اسامی آنها برگرفته از اسامی ائمه اطهار(ع) بود.

برای مشاهده گزارش تصویری یادواره شهدای سیاهکل اینجا کلیک کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه