شهدای غواص در پادگان زیباکنار آموزش دیده بودند/ وظیفه داریم یادواره آنها را باشکوه برگزار کنیم

جانشین فرمانده مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا(ع) گفت: در دوران دفاع مقدس بسیاری از رزمندگان و مخصوصا این شهدای غواص مان آموزش های اولیه خود را در این مرکز گذرانده بودند.

شهدای غواص در پادگان زیباکنار آموزش دیده بودند/ وظیفه داریم یادواره آنها را باشکوه برگزار کنیم

به گزارش خبرنگار سرویس ایثار و مقاومت ۸دی نیوز، نشست خبری دهمین یادواره سه شهید گمنام و اولین یادواره ۱۷۵ شهید غواص در دانشکده تکاوری سیدالشهدا(ع) نیروی دریایی سپاه در زیباکنار پیش از ظهر امروز با حضور فرماندار رشت ، جمعی از فرماندهان پادگان و اصحاب رسانه برگزار شد.

سرهنگ عیسی علیزاده جانشین فرمانده مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا(ع) در این جلسه از برگزاری یادواره شهدا در تاریخ ۱۲ مرداد سالجاری بعد از نماز مغرب و عشاء خبر داد و اظهار داشت: همه ساله یادواره ۳ شهید گمنامی که در این مرکز دفن می باشند و برکات زیادی هم برای منطقه داشته اند را برگزار می کنیم.

SAM_0127

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بسیاری از رزمندگان و مخصوصا این شهدای غواص مان آموزش های اولیه خود را در این مرکز گذرانده بودند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل که دینی بر گردن ما وجود دارد، اولین یادواره ۱۷۵ شهید غواص را با یادواره ۳ شهید گمنام ادغام کرده و ویژه برنامه های خوبی در نظر گرفته ایم.

جانشین فرمانده مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا(ع) در خصوص ویژه برنامه های آن روز گفت: یک نمایشگاه جنگ سخت و خاکریز خط مقدم جبهه را داریم که در لحظه ورود مهمانان به فضای یادواره، موجب دگرگونی حالشان می شود که بسیار تأثیر گذار است.

سرهنگ علیزاده افزود: بعد از آن یک نمایشگاه جنگ نرم هم داریم که مسائل روز فضای مجازی و دنیای اینترنتی را بیان می کند.

SAM_0120

وی سخنرانی و مداحی را از دیگر برنامه های این یادواره بیان کرد و اذعان داشت: بازسازی و مانور عملیات کربلای ۴ از برنامه های ویژه ما در آن شب می باشد.

جانشین فرمانده مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا(ع) ابراز نمود: مردابی به عمق ۳ متر و عرض ۳۷۵ متر در جنب جایگاه برگزاری مراسم داریم که نمایش عملیات کربلای ۴ در آنجا صورت خواهد گرفت و بعد هم عملیات کربلای ۵ را به آن وصل خواهیم کرد تا پیروزی رزمندگان را به نمایش بگذاریم.

سرهنگ علیزاده همچنین اضافه کرد: در انتهای مراسم هم یک تشییع نمادین پیکر شهدا خواهیم داشت که هرساله مورد استقبال گرم مردم و خانواده های معظم شهدا قرار می گیرد.

SAM_0129

وی ادامه داد: در این مراسم از شهید نادر مهدوی هم که شهید شاخص سال نیز می باشد مراسم یادبود و تجلیل داریم.

سرهنگ علیزاده با بیان اینکه سالهای گذشته حداقل ۳ هزار نفر مهمان داشتیم ولی امسال برای بیش از ۴ هزار نفر تدارکات دیده ایم، گفت: از مسئولین استانی در جهت گسترش این نوع یادواره ها انتظار کمک های ویژه داریم.

 

حجت الاسلام و المسلمین نقی توتچی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا(ع) نیز در این نشست خبری با اشاره به رشادتهای شهدا و رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس، اظهار کرد: کسی که جان خود را تقدیم خدا کرد و به شهادت رسید مقام والا و بسیار با ارزشی دارد.

SAM_0124

وی با بیان اینکه شهدای ما به تأسی از سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) کاری حسینی انجام دادند، خاطرنشان کرد: یادواره های شهدا در واقع یادواره ارزشها و آرمانهای آنهاست که وظیفه داریم هرچه با شکوه تر برگزار نماییم.

لازم به ذکر است کلیپ سال گذشته هشت دی نیوز درخصوص مراسم یادوراه شهدا در این جلسه اکران و به نمایش گذاشته شد.(لینک)

SAM_0117

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
سلام اینجانب حاج صمداکبری ازاستان فارس شهر شیراز //ازانجای که من درسالهی۷۴الی۷۶ درهمین مرکز تخصصی دوران خدمت مقدس یربازیم راگذراندم بسیا خوشحالم که فرمانده گرامی و
ناشناس
صمداکبری
ناشناس
سلام من امینی هستم سال ۷۷در این پادگان اموزش دیدم
در حاشیه