مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد:

 بهره‌برداری از ۳۲ پروژه صنعتی در گیلان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از بهره‌برداری از ۳۲ پروژه صنعتی در این استان خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای یک هزار و ۸۶۷ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

 بهره‌برداری از ۳۲ پروژه صنعتی در گیلان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» تیمور پورحیدری ظهر امرروز در حاشیه بهره‌برداری چند پروژه‌ها در شهرک صنعتی رشت در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از سه طرح افتتاح شده از واحدهای راکد بوده که توسط سرمایه‌گذار خریداری و به چرخه تولید برگشت.

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۳۲ پروژه صنعتی با اعتبار ۵۷ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای یک هزار و ۸۶۷ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه از این تعداد ۱۸ پروژه در شهرستان رشت، واقع شده است، تصریح کرد: سه پروژه در بندر انزلی و بقیه در شهرستان‌های فومن، ماسال، سیاهکل، شفت، رضوانشهر، آستانه‌اشرفیه، رودسر و لوشان راه‌اندازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال، صنایع نو در استان فعال می‌شوند، گفت: هم اکنون پنج طرح ملی با ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در رشت و سایر شهرستان‌ها در دست اجراست و تا پایان سال به انجام رسیده و در سفر رئیس‌جمهوری بهره‌برداری می‌شود.

پورحیدری با بیان اینکه با آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون ۴۰۰ واحد قابل احیا در استان شناسایی شده است، گفت: تاکنون که ۱۱۵ طرح در حوزه صنعت از محل نهضت احیاء، تسهیلات بانکی و ستاد رفع موانع تولید تا کنون نهایی و احیا شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ واحد نیز با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در دست اجراست، گفت: با استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل در کوتاه‌ترین فرصت ممکن این واحدها احیا و به چرخه تولید برگردانده می‌شود .

وی ادامه داد: پیش‌بینی اشتغال در این واحدها بالغ بر پنج هزار نفر است که حرکتی جهادی و انقلابی در حوزه صنعت خواهد بود .

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه به دلیل مشکلات مربوط به تأمین زمین در گیلان در سفر دوم رئیس‌جمهور توسعه شهرک‌های صنعتی را در قالب پیشنهادها به دولت ارائه می‌کنیم، افزود: باتوجه‌به اینکه شرکت رشت الکتریک در مرکز شهر واقع شده و آلایندگی محیط زیستی ندارد بهترین گزینه برای احداث شهرک فناور خواهد بود.

پورحیدری تصریح کرد: موضوع دوم تعیین تکلیف صنایع پوشش است که ۸۵ هکتار زمین از زمین‌های آن بلااستفاده مانده و در پی آنیم که این هلدینگ تعیین سرنوشت شود و یا در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی برای ایجاد شهرک نساجی استان و خاورمیانه قرار گیرد.
انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه