رئیس‌کل دادگستری استان گیلان:

سرقت جرم اول در گیلان است

رئیس‌کل دادگستری گیلان با سرقت را جرم اول این استان دانست و گفت: ضروری است دراین‌خصوص تدابیر پیشگیرانه و تصمیمات مؤثری اتخاذ شود.

سرقت جرم اول در گیلان است

به گزارش هشت‌دی حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و قدردانی از رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان در ۸ سال دفاع از کیان و ناموس کشور تصریح کرد: سال‌های دفاع مقدس دورران استثنایی در تاریخ ایران بود که در حافظه مردمان این سرزمین به یادگار مانده است.

 وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم امر مبارکی است، ادامه داد: با پیگیری‌های ریاست قوه قضائیه تبدیل به قانون شده و تاکنون خروجی‌های مفیدی از آن مشاهده شده است.

 رئیس‌کل دادگستری استان گیلان سرقت را جرم اول استان اعلام نمود و افزود: ضروری است دراین‌خصوص تدابیر پیشگیرانه و تصمیمات مؤثری اتخاذ شود.

 وی با اشاره به اینکه بیشترین ناامنی ذهنی و روانی برای شهروندان موضوع سرقت از منازل است اظهار داشت: این امر موجب بی‌اعتمادی و بدبینی مردم شده و التهاب جامعه را روزافزون خواهد کرد.

 صادقی نیارکی محکومان متواری از سرقت را الزامی دانست و گفت: فراجا موظف است به قید فوریت این افراد را دستگیر کرده و به مقامات قضایی تحویل دهد.

 وی با بیان اینکه در این نشست در خصوص نحوه برخورد قاطع همکاران در محاکم قضایی دستوراتی داده شد ابراز داشت: قضات باید خارج از نوبت به این پرونده‌ها رسیدگی کرده و قوانین مناسب را اعمال نمایند.

 حجت‌الاسلام صادقی نیارکی بخشی از سرقت‌ها را ناشی از کوتاهی مسئولان دستگاه‌های دولتی در خصوص حفظ اموال خود عنوان نمود و تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های دولتی و مؤسسات عمومی غیردولتی مانند برخی شرکت‌ها و شهرداری‌ها باید در حراست و نگهداری از اموال خود اهتمام بیشتری بورزند.

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسئولانی که در صیانت از دارایی‌های دولتی کوتاهی می‌کنند باید پاسخگو باشند.

 رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با تأکید بر حضور پررنگ نیروی انتظامی در معابر و اماکن عمومی افزود: باید با شناسایی و دستگیری سریع سارقان و اعمال سریع قانون گامی در راستای کاهش سرقت در استان برداریم تا شهروندان گیلانی در آرامش و امنیت زندگی کنند.

 وی در پایان تصریح کرد: اموال مسروقه نیز پس از کشف از سارق باید به‌سرعت به مالباخته تحویل داده شود تا خسارت بیشتری بر صاحب‌مال متحمل نشود.
انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
گودرز
پلیس میگیره تحویل میده هنوز به کلانتری برنگشته ازاد شده چرا ؟؟؟
در حاشیه