مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد:

آغاز مرمت کاخ دادگستری انزلی

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: با اختصاص بیش از ۱۰ میلیارد ریال، عملیات مرمت و بازسازی ساختمان تاریخی کاخ دادگستری شهرستان بندر انزلی آغاز شد.

آغاز مرمت کاخ دادگستری انزلی

به گزارش هشت‌دی ولی جهانی یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اعلام خبر آغاز به کار مرمت ساختمان تاریخی کاخ دادگستری انزلی اظهار کرد: با تخصیص اعتبار لازم و پس از انجام تشریفات اداری و انتخاب پیمانکار ذی‌صلاح، عملیات مرمت و بازآفرینی ساختمان تاریخی ثبتی کاخ دادگستری شهرستان بندر انزلی آغاز شده و در این مرحله از پیمان با اختصاص ۱۰ میلیارد ریال، عملیات شامل نخاله و آواربرداری، مقاوم‌سازی طبقات با تعویض تیرها در دستور کار قرار گرفته است.

وی تغییر کاربری و تبدیل ساختمان به موزه قضا را از اهداف طرح مذکور دانست و گفت: مطابق با برآوردها، به‌منظور رسیدن به هدف موردنظر و تبدیل بنا به موزه، قریب به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمند است و لذا اختصاص اعتبارات لازم در راستای شتاب بخشیدن به فرایند مرمت و ایجاد موزه مذکور بسیار مورد انتظار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان مرمت بناهای تاریخی را از اولویت‌های اداره کل دانست و افزود: بازسازی بناهای تاریخی فنی و تخصصی بوده و به همین دلیل علاوه بر نیاز به زمان کافی، اختصاص بودجه جهت تسریع در امور نیز ضروری است تا ضمن کوتاه نمودن زمان، در وقت مناسب و قابل‌قبول پروژه‌های مرمت بناهای تاریخی به بهره‌برداری برسند.

جهانی ابراز امیدواری کرد با حمایت مردم، مسئولین و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط تأثیرگذار بتوان با حفاظت و احیاء بناهای تاریخی به اهداف موردنظر در حوزه میراث‌فرهنگی دست‌یافته تا بر اساس شاخص‌های مرتبط بتوان جایگاه گیلان را در سطح کشور ارتقا داد.

انتهای خبر/

منبع: روابط‌عمومی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه