مدیرکل شیلات گیلان خبر داد:

آغاز فعالیت فصل صید در غرب گیلان  

مدیرکل شیلات گیلان از آغاز فعالیت پنج پره صیادی در غرب این استان خبر داد و گفت: بر اساس مصوبات کمیته مدیریت صید، فصل صید در شهرستان‌های تالش و آستارا یک ماه زودتر از سایر نقاط گیلان آغاز شد.

به گزارش هشت‌دی کوروش خلیلی امروز در گفتگو با خبرنگاران از آغاز زودهنگام فعالیت صید و صیادی در غرب گیلان خبر داد و اظهار کرد: از امروز ۲۰ شهریور پنج پره صیادی در شهرستان‌های آستارا و تالش فعالیت صید و صیادی خود را در دریای خزر شروع کردند.

وی در ادامه افزود: بر اساس مصوبات کمیته مدیریت صید، فصل صید در مناطق غربی گیلان در شهرستان‌های تالش و آستارا یک ماه زودتر از سایر نقاط گیلان آغاز شد.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به دلایل زود هنگام صید ماهیان در این شهرستان‌ها تصریح کرد: مناطق غربی گیلان در فصل زمستان به دلیل شرایط نامناسب جوی و سرمای هوا، زمان کمتری نسبت به سایر پره‌های صیادی برای صید دارند که آغاز صید در پره‌ها با هدف برقراری عدالت بین صیادان انجام شده است.

خلیلی در پایان خاطرنشان کرد: گیلان بیش از ۴ هزار صیاد دارد که در قالب ۵۰ شرکت‌تعاونی پره به مدت ۶ ماه در ۳۰۰ کیلومتر آب‌های ساحلی این استان به فعالیت صیادی مشغول هستند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه