مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ خبر داد:

تخلیه و بارگیری بیش از ۲۷۴ هزار تن کالا در پایانه آستارا

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ از تخلیه و بارگیری ۲۷۴ هزار و ۶۸ تن کالا در پایانه آستارا خبر داد و گفت: در ۵ماهه گذشته بیش از ۲۱۷ هزار مسافر توسط ناوگان ریلی منطقه شمال ۲ جابه‌جا شد.

تخلیه و بارگیری بیش از ۲۷۴ هزار تن کالا در پایانه آستارا

به گزارش هشت‌دی غلامحسین ولدی امروز و در حاشیه بازدید ایستگاه راه‌آهن رشت در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون یک میلیون ۱۱۰ هزار تن کالا از طریق خط ریلی در گیلان تخلیه و بارگیری شده است اظهار کرد: این حجم نشان دهند رشد ۱۷ درصدی نسبت به مدت سال قبل است.

وی با اشاره به بارگیری ۵۸۱ هزارتنی کالا در استان گیلان تأکید کرد این حجم از کالای بارگیری شده نشان‌دهنده افزایش ۳۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ ادامه داد: در ۵ ماه نخست سال ۵۲۹ هزار تن کالا تخلیه شده است که ۵ درصد افزایش داشته است.
ولدی با اشاره به رونق مبادلات بین‌المللی بار در پایانه ریلی آستارا گفت: ۲۷۴ هزار و ۶۸ تن کالا از این پایانه تخلیه و بارگیری شده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه ۸۲ هزار و ۵۱۱ تن کالا پایانه آستارا وارد کشور شده است که ۱۲۲ درصد افزایش داشته است افزود: ۸۴ هزار و ۶۴۴ تن کالا هم از این پایانه صادر شده است که نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش دارد.
همچنین به گفته مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ ترانزیت کالا از این سامانه ۱۰۷ هزار و ۵۲۵ تن بود که نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد افزایش داشته است.

ولدی با اشاره به اینکه از دوم شهریور تا ۱۸ شهریور یک رام قطار به‌صورت یک روز در میان به مقصد تهران و مشهد به ناوگان ریلی اضافه شده است گفت: زائران می‌توانند از ظرفیت این قطار برای رفتن به مقصد خرمشهر برای حضور در اربعین حسینی استفاده کنند.
مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ همچنین با بیان اینکه در ۵ماهه گذشته بیش از ۲۱۷ هزار مسافر توسط ناوگان ریلی منطقه شمال ۲ جابه‌جا شد گفت: در حال حاضر همه‌روزه یک رام قطار از مبدأ رشت به مقصد تهران و مشهد داریم.
وی افزود: در ایستگاه قزوین نیز روزانه یک رام قطار محلی به مقصد تهران و یک رام قطار به‌صورت یک روز در میان به مقصد مشهد وجود دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه