رئیس اتاق اصناف آستارا در گفتگو با هشت‌دی:

 ۱۲ مشاور املاک بدون مجوز پروانه کسب در آستارا شناسایی شد

رئیس اتاق اصناف آستارا از اجرای طرح تشدید نظارت بر واحدهای مشاورین املاک در این شهرستان خبر داد و گفت: در بازرسی‌های صورت‌گرفته ۱۲ واحد صنفی به دلیل نداشتن پروانه کسب و تغییر نشانی بدون اخذ مجوز لازم شناسایی شدند.

 ۱۲ مشاور املاک بدون مجوز پروانه کسب در آستارا شناسایی شد

هومن منظری در گفتگو با  هشت‌دی با بیان اینکه شورای‌عالی مسکن حسب مصوبه هیئت محترم وزیران طرح تشدید نظارت بر واحدهای مشاورین املاک را در دستور کار خود قرار داده است اظهار کرد: باید هر یک از دستگاه‌ها وظایف خود را در این طرح انجام دهند.

وی افزود در اجرای این طرح در شهرستان آستارا نیز تیم مشترکی از کارشناسان ادارات راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و سازمان امور مالیاتی با همراهی اتاق اصناف از واحدهایی که دستورالعمل‌ها و قوانین نظام صنفی را رعایت نکرده‌اند و واحدهای فاقد پروانه کسب بازدید کرده و بر اساس ماده ۲۷ قانون نظام صنفی با آن واحدها برخورد می‌کند.

 رئیس اتاق اصناف آستارا با بیان اینکه شهرستان آستارا دارای ۳۵۰ واحد صنفی مشاور املاک می‌باشد تصریح کرد: در بازرسی‌های صورت‌گرفته بر اساس مدنظر قراردادن معیارهایی همچون نداشتن پروانه کسب، تغییر مکان واحد صنفی بدون اخذ مجوز لازم، اتمام مهلت پروانه کسب، عدم ثبت معاملات در سامانه ایران املاک و اخذ کد رهگیری، عدم احراز مدارک مالکیت مورد معامله، عدم احراز هویت طرفین قرارداد، عدم تحویل فسخ قرارداد به طرفین معامله، عدم برگشت مبلغ بیعانه با هر عنوان، عدم نصب نرخ‌نامه و عدم استفاده از سربرگ متحدالشکل مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت ۱۲ واحد صنفی به دلیل نداشتن پروانه کسب و تغییر نشانی بدون اخذ مجوز لازم شناسایی شدند.

وی افزود: در این راستا شهروندان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، به واحد بازرسی اتاق اصناف شهرستان آستارا مراجعه فرمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه