حجت‌الاسلام ابوترابی در آستانه اشرفیه:

اقتدار انقلاب‌ اسلامی محصول ایمان و استقامت است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اقتدار انقلاب‌ اسلامی در حوزه‌های مختلف محصول ایمان و استقامت است، گفت: کشوری که زیرساخت‌های توسعه و پیشرفت را با وجود فشارها و توطئه‌ها فراهم کرده و از امنیت و وحدت و انسجام‌ملی خودش حراست کند قطعاً در عرصه اقتصادی موفق خواهد شد.

اقتدار انقلاب‌ اسلامی محصول ایمان و استقامت است

به گزارش هشت‌دی، حجت‌الاسلام ابوترابی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله امینیان در آستانه‌ اشرفیه با اشاره به دو رکن اساسی ایمان و استقامت در راستای سعادت در دنیا و آخرت، اظهار کرد: یکی از آیات محوری در خصوص سعادت و رستگاری انسان مبنی بر «ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا» تبیین‌کننده رمز سعات در دنیا و آخرت تحت ربوبیّت و تربیت الهی و استقامت در این مسیر است.

وی به شاخصه «استقامت» به عنوان یکی از ارکان سعادتمندی انسان اشاره کرد و گفت: ایمان به خدا از اصولی‌ترین عوامل حیات‌انسانی است، توحید با جان و سرشت انسان پیوند دارد و تمامی پدیده‌های جهان بیانگر اقتدار و یگانگی خداوند است که استقامت بر ایمان، آن را استوار و هموار می‌سازد و انسان را در دنیا و آخرت عزیز می‌کند.

امام‌جمعه موقت تهران تصریح کرد: زندگی انسانی بر دو رکن ایمان و شناخت به حق استوار است درست همان‌ ویژگی‌هایی که در مرحوم آیت‌الله امینیان مشهود بود، ایشان ۳۰ سال در نماز عبادی سیاسی جمعه، تقوا و ایمان در جامعه ترویج داد.

وی افزود: بزرگمرد جهان اسلام آیت‌الله بهجت آیینه روشن و شفافی از تربیت دینی، قرآنی بود که در تمام عمر مبارکش یک قدم بدون علم برنداشت و با علم، معرفت و دانش حرکت کرد لذا توصیه‌اش نیز این بود که با علم حرکت کنید و آنجا که علم ندارید توقف کنید.

حجت‌الاسلام ابوترابی ادامه داد: محصول دو گوهر، علم و معرفت، سلوک‌ عارفانه و استقامت است لذا انسان که نماینده و جانشین خداست نباید گناهی مرتکب شود که این همان نتیجه تربیت دینی است.

وی با بیان اینکه اقتدار انقلاب‌ اسلامی در حوزه‌های مختلف محصول ایمان و استقامت است، گفت: دیروز با جنگ‌ تحمیلی اراده کردند که حاکمیت مردم بر کشورشان را در زیر چکمه‌های خودشان پایمال کنند و با حمایت شرق و غرب به جنگ با مردم‌‌سالاری و دموکراسی و جنگ با امام آمدند این در حالی است که شهید مهدی خوش‌سیرت‌ها در طول هشت سال با تمام توان در برابر دشمن مقاومت کردند که نشان‌دهنده همان صبر و استقامتی است که اقتدار بزرگی را برای ملت ما خلق کرد.

امام‌ جمعه موقت تهران تصریح کرد: رئیس‌جمهور اسبق آمریکا اعلام کرد که با وجود هشت میلیارد دلار هزینه و خلق داعش برای ایجاد ناامنی در منطقه با شکست مواجه شد؛ دشمنان، با متحمل‌شدن هر هزینه‌ای ایران را مثل سوریه، افغانستان، لیبی و… یک کشور سوخته ناامن می‌خواهند تا ثروت‌ها را غارت و ملت را سرکوب کنند

حجت‌الاسلام ابوترابی به صبر و استقامت سردار سلیمانی و مدافعان حرم اشاره کرد و گفت: امنیت امروز منطقه در سایه استقامت این شهدا حاصل شده است و قرآن در رابطه با اهل‌ایمان می‌گوید؛ «لا خوف علیهم و لا یحزنون» مردان راه خدا با همین اطمینان و آرامش ایستادگی کردند که همان ثمره ایمان و استقامت است.

وی با اشاره به یکی از بیانات رهبر‌ کبیر‌ انقلاب طبق وصیت‌نامه ایشان بیان کرد: بنده با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص می‌شوم که این امر نشان‌دهنده همان تربیت‌دینی است که مردان راه خدا از آن بهره‌مند بودند.

امام‌ جمعه موقت تهران ادامه داد: در زندگی فردی و اجتماعی در تمامی حوزه‌ها مراقب باشیم که در صراط‌ مستقیم با گام‌های عالمانه به همراه پشتوانه علمی حرکت کنیم در این صورت قطعاً پیروزی ازآن ماست.

حجت‌الاسلام ابوترابی خطاب به تمامی فعالان و مدیران اظهار کرد: اگر آراسته به علم و عمل باشید خدا در دنیا و آخرت ولی و سرپرست شماست آیا چنین کسی دچار نگرانی خواهد شد لذا امید محصول ایمان و عمل‌صالح است و چنین شخصی دچار خوف، حزن نخواهد شد و با امیدی سرشار به سوی آینده حرکت خواهد کرد.

وی در ادامه خطاب به همگان گفت: در این شرایط سخت اقتصادی یادمان نرود ملتی که با صبر و استقامت در صراط‌ مستقیم حرکت کند، ملتی که دشمن را در تمامی جنگ‌ها به زانو درآورده، کشوری که برای منطقه و جهان‌اسلام خلق امنیت داشته، کشوری که زیرساخت‌های توسعه و پیشرفت را با وجود فشارها و توطئه‌ها فراهم کرده و از امنیت و وحدت و انسجام‌ملی خودش حراست کند قطعاً در عرصه اقتصادی موفق خواهد شد.

امام‌جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: دشمن نیز می‌داند عبور از این پیچ‌ حساس برای کشور قدرت جدیدی را خلق خواهد کرد لذا با توان حداکثری به میدان آمده که ان‌شاء‌الله با استعانت از الطاف الهی و شهدا شاهد پیروزی ملت بزرگ بر علیه دشمنان در عرصه‌ اقتصادی مانند تمامی حوزه‌های دیگر باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه