فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا(ع):

کاخ موزه انزلی در انتظار وفای عهد میراث فرهنگی گیلان است!

فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا(ع) گفت: نگهداری از کاخ موزه انزلی به‌دلیل شرایط خاص آب و هوایی، نیازمند پشتیبانی همه متولیان امر است که امیدواریم اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گیلان برای عمل به وعده‌های داده شده پای کار آمده تا بتوانیم وضعیت این ابنیه تاریخی را به جایگاه شایسته برسانیم.

کاخ موزه انزلی در انتظار وفای عهد میراث فرهنگی گیلان است!

به گزارش هشت‌دی، امیر دریادار دوم حمیدرضا سعادت امروز همزمان با روز جهانی موزه‌ها در آیینی به مناسبت گرامیداشت این روز در کاخ موزه انزلی با بیان اینکه این کاخ موزه طبق آمار ارائه شده چهار هزار و ۱۶۵ نفر بازدید کننده در سال گذشته داشت که حدود ۴۵۰ نفر از آنها گردشگران و توریست‌های خارجی بودند، اظهار کرد: با توجه به ماهیت و پیشینه نظامی این موزه نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سعی دارد شرایط مطلوب برای نگهداری و بازدید علاقمندان و گردشگران را از این موزه فراهم کند.

وی در ادامه با بیان اینکه نگهداری از این ابنیه تاریخی به‌دلیل شرایط خاص آب و هوایی، رطوبت بالا و بارش‌های شدید و متوالی نیازمند اهتمام و پشتیبانی همه متولیان امر است، افزود: رایزنی‌هایی با فرمانداری انزلی انجام و مباحث مورد نیاز اعلام شده که امیدواریم اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گیلان برای عمل به وعده‌های داده شده پای کار آمده و ما بتوانیم وضعیت کاخ موزه را به لحاظ فیزیکی، سازمانی و محوطه‌سازی به جایگاه و شرایط مطلوب و شایسته برسانیم. ابنیه و اماکن تاریخی نه تنها به لحاظ هنری دارای ارزش‌اند بلکه حاصل دسترنج هنرمندان باذوق و سلیقه ایرانی هستند، رهبری فرزانه انقلاب نیز بر حفظ و نگهداری از این ابنیه هنری، تاریخی تاکید دارند ولو اینکه توسط حاکمان جور ساخته شده باشد.

فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا(ع) مهمترین موضوع پیش از نگهداری ابنیه و ادوات تاریخی را حفظ و پاسداشت سنت‌ها و روش‌های متداول در ایران دانست و تصریح کرد: فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی همواره موجب موفقیت بوده و اگر فرهنگ استقلال خواهی، غیرت و دین‌مداری به درست تبیین و مورد بهره‌برداری قرار گیرد نظام به اهداف مورد نظر دست می‌یابد. ما باید در برابر خواسته دشمنان که همانا جایگزینی فرهنگ منحط غرب است، ایستادگی کرده از همه ظرفیت‌ها برای حفظ فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی برای آیندگان استفاده کرده تا شاهد استواری و استقامت نظام مقدس ایرانی – اسلامی باشیم.

محمد پورخوش سعادت فرماندار انزلی نیز دراین مراسم تاریخ را آینه آیندگان دانست و خاطرنشان کرد: باید برای حفظ دستاورها و هویت بخشی به تاریخ گذشته تلاش کنیم و از تمدن‌های زوال یافته تجربه کسب کنیم. فرمانداری انزلی با کمک مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری برای حفظ این گنجینه ارزشمند هرچه در توان دارد بکار خواهد بست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه