شوقی: ثابت قدم از انجام اشتباهات گذشته درس بگیرد/ دخالت در زیر مجموعه سازمان ها در شأن شهردار نیست

رییس کمیسیون عمران شورای شهر رشت گفت: “از سوی دیگر انتظار ما این است که اگر آقای ثابت قدم فردی را از پستی برکنار می کنند، در ازای آن فرد، شخصی توانمندتر و یا حد اقل هم طراز همان فرد را منصوب کنند.”

شوقی: ثابت قدم از انجام اشتباهات گذشته درس بگیرد/ دخالت در زیر مجموعه سازمان ها در شأن شهردار نیست

به گزارش هشت دی نیوز، هنوز یک هفته از دریافت حکم ثابت قدم و آغاز به کار رسمی وی به عنوان شهردار نمی گذرد که عزل و نصب های او موج عظیمی از نقدها را به وجود آورده است.

چند روز گذشته با روی کار آمدن ثابت قدم در شهرداری رشت، شاهد تعداد زیادی از عزل و نصب های مدیران در سطوح بالای شهرداری بودیم.

نکته قابل تامل اینجاست که همچنان زمزمه هایی شنیده می شود که قرار است این عزل و نصب ها ادامه پیدا کند.

یکی تغییراتی که در روزهای پیش صورت پذیرفت، عزل محمد کامران زاده از معاونت عمرانی شهرداری و انتصاب رسولیان به عنوان سرپرست در این پُست بود!

عزل و نصبی که بیش از سایر تغییرات در بدنه شهرداری حرف به همراه داشت!

عده ای این عزل را اقدامی بجا و عده ای نیز نادرست دانستند.

در همین راستا طی گفتگویی با فرهاد شوقی رییس کمیسیون عمران شورای شهر، نظر وی را در این خصوص جویا شدیم.

وی با بیان اینکه در عزل و نصب هایی که شهردار انجام می دهد قصد دخالت نداریم و انتخاب مدیران از اختیارات شهردار می باشد تصریح کرد؛ ” شهردار منتخب در انتصابات و یا عزل افراد اختیار کامل دارد. “

وی افزود: ” شهردار اختیار تام دارد تا هرکس را که خواست عزل و یا نصب نماید، اما سئوال بنده از جایگاه نظارتی و دغدغه ای که این روزها ایجاد شده از آقای ثابت قدم این است که آیا عزل فردی که مدت کوتاهی از حضورش در یک پست می گذرد و هنوز نتوانسته است که در آن جایگاه به انجام برنامه های اش بپردازد، کار منطقی است؟

رییس کمیسیون عمران شورای شهر رشت ادامه داد: “از سوی دیگر انتظار ما این است که اگر آقای ثابت قدم فردی را از پستی برکنار می کنند، در ازای آن فرد، شخصی توانمندتر و یا حد اقل هم طراز همان فرد را منصوب کنند.

فرهاد شوقی ضمن تاکید بر اینکه انتقاد از شهرداری که فقط چند روز از آغاز به کارش می گذرد چندان جالب به نظر نمی رسد به اشتباهاتی که ثابت قدم در دوره نخست تصدی اش بر شهرداری مرتکب شد اشاره و افزود: “انتظار ما این است که ایشان به وعده ای که دادند پایبند بمانند و از انجام اشتباهات گذشته درس بگیرند و آنها را تکرار نکنند.

وی اظهار داشت: “تغییر در زیر مجموعه های سازمان ها بدون هماهنگی مدیران آن سازمان چندان خوشایند نیست و این در شان یک شهردار نیست که بخواهد در عزل و یا نصب یک راننده در گوشه کوچکی از شهرداری آن هم بدون هماهنگی با مدیر آن بخش، دخالت کند.

وی در خاتمه گفت: “آقای کامران زاده در چند ماه گذشته طرح های و برنامه های عمرانی خوبی برای شهرداری رشت داشت. طرح هایی که ساعت ها در کمیسیون عمران شورای شهر و جلسات مختلف بررسی و کارشناسی شد، اما آقای شهردار با این عزل و نصب های عجولانه فرصت به ثمر نشستن این طرح را گرفت.”/ گیلان نو

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
سیدعلی
برادر شوقی خدا قوت.... از ماست که بر ماست. چه کردی برادر با خودتان و شهر ما!!!!!!
در حاشیه