حفظ منافع کشور در دریاها از وظایف اصلی نیروی دریایی است

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا رشت با بیان اینکه حفظ منافع کشور در دریاها از وظایف اصلی نیروی دریایی است به آموزش‌های مهارتی و تخصصی لازم در عرصه دریا در این مرکز اشاره کرد و گفت: مهارت‌محوری و تحرک دانش‌بنیانی می‌تواند نیروی دریایی را به شکوفایی بیشتر برساند.

حفظ منافع کشور در دریاها از وظایف اصلی نیروی دریایی است

به گزارش خبرنگار هشت دی، ناخدا یکم “منصور لشنی” فرمانده مرکز آموزش های تخصص های نیروی دریایی باقر العلوم نداجا رشت در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک روز نیروی دریایی با بیان اینکه نیروی دریایی حافظ منافع کشور در دریاهاست، اظهار کرد: با افزایش مرزهای آبی منافع بیشتری عاید کشور خواهد شد.

وی با استناد به فرمایش فرمانده معظم کل قوا خطاب به نیروی دریایی مبنی بر اینکه «در اقیانوس ها حضور پیدا کنید»، گفت:  فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران این فرمان رهبر معظم انقلاب را نصب‌العین قرار دادند و در همین برنامه ریزی شده است.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا رشت با اشاره به آموزش‌های مهارتی و تخصصی لازم در عرصه دریا در این مرکز، گفت: مهارت‌محوری و تحرک دانش‌بنیانی می‌تواند نیروی دریایی را به شکوفایی بیشتر برساند.

فرمانده مرکز آموزش های تخصص های نیروی دریایی باقر العلوم نداجا در ادامه با اشاره به فعالیت ناوگروه های ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب های دوردست، تصریح کرد: چندین ناوگروه در دریاهای آزاد در خصوص مسیر عبور کشتی ها، تهدیدات ناشی از عبور و مرور کشتی ها و اهتزاز پرچم در اقیانوس های دوردست  و… در جهت کسب منافع ملی و حفظ اقتدار کشور در حال فعالیت هستند.

وی به بازسازی ناوگان نیروی دریایی توسط متخصصان داخلی، دانشگاه ها و نخبگان با مدیریت متخصصان نیروی دریایی اشاره کرد و گفت: هرساله شاهد افزایش ناوگان هستیم که نشان از پویایی نیروی دریایی دارد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه