ثبت‌نام ۳۵۰ دانش‌آموز استثنایی در مدارس عادی گیلان

طبق اعلام رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان، ۲ هزار و ۱۸۰ دانش آموز استثنایی در استان وجو دارد که از این تعداد ۳۵۰ نفر در مدارس عادی ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام ۳۵۰ دانش‌آموز استثنایی در مدارس عادی گیلان

به گزارش ۸دی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان در تشریح این خبر اظهار کرد: استان گیلان ۲ هزار و ۱۸۰ دانش آموز استثنایی دارد که از این تعداد ۳۵۰ نفر در مدارس عادی ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان استثتایی به ۷ گروه تقسیم می‌شوند؛ افزود: نابینا، ناشنوا، جسمی حرکتی، کم توان ذهنی، هیجانی رفتاری یا اوتیسم، اختلافلات یادگیری و چند معلولیتی این قشر ناتوان را شامل می‌شود. این کودکان در مقایسه با دیگر دانش‌آموزان استثنایی، هوش متوسط و عادی دارند و با ارزیابی و آزمایش اولیه، شناسایی می‌شوند.

مرضیه کریمی با بیان اینکه مدارس استثنایی برای دانش آموزان با هوش پایین‌تر مناسب است، گفت: در مدارس استثنایی خدمات توانبخشی شامل گفتار درمانی، توانبخشی و کاردرمانی هم ارایه می‌شود.  کتاب برای این کودکان سبک‌تر و راحت‌تر تهیه و تدوین می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه گیلان ۴۸ مدرسه دولتی برای کودکان استثنایی دارد، تصریح کرد: علاوه بر این مدارس دولتی، ۵ مدرسه خصوصی در رشت و بندرانزلی نیز برای این کودکان راه اندازی شده است. ۲۵ مرکز اختلالات یادگیری نیز برای کودکان استثنایی فراهم شده است، این مراکز برای دانش آموزانی که در خواندن، نوشتن و ریاضی مشکل یادگیری دارند در نظر گرفته شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه