رشد ۴۰ درصدی طرح‌های بوم‌گردی در گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در آیین افتتاح یک واحد هتل آپارتمان در روستای بشمن شهرستان بندرانزلی از رشد ۴۰ درصدی طرح‌های بوم‌گردی در استان خبر داد و گفت: ۳۰۰ بنای تاریخی گیلان در اختیار دستگاه‌های اجرایی است که این ساختمان‌ها باید تعیین تکلیف شوند.

رشد ۴۰ درصدی طرح‌های بوم‌گردی در گیلان

به گزارش ۸دی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان امروز در آیین افتتاح یک واحد هتل آپارتمان در روستای بشمن شهرستان بندرانزلی اظهار کرد: میراث فرهنگی طبق ماده ۹۸ برنامه توسعه ششم، بودجه لازم را برای ساماندهی این مکان‌های تاریخی ندارد اما زیرنظر استانداری گیلان کارگروهی به منظور ساماندهی این بناها تشکیل شده است.

وی درخصوص ساختمان‌های تاریخی شهر انزلی گفت: با توجه به اینکه ۳۰۰ بنای تاریخی در استان در اختیار دستگاه های اجرایی است و  این ساختمان‌ها باید تعیین تکلیف شوند، از جمله آنها ساختمان دادگستری انزلی با ۱۵۰ سال قدمت است که مطالعات آن انجام شده و نیازمند اعتبارات کشوری است. در مورد این ساختمان اعتبار استانی برای تبدیل آن به موزه، بلدیه، عدلیه و یا کاربری ورزشی وجود ندارد.

ولی جهانی از تعیین مشاور برای تعیین تکلیف ضوابط میراثی در شهر بندرانزلی خبر داد و گفت: با تعیین این مشاور ظرف ۴۵ روز در مورد مکانهای مورد اختلاف شهرداری و میراث فرهنگی تصمیم گیری می شود و پس از تعیین ضوابط شهرداری نیازی به اخذ استعلام از میراث فرهنگی نخواهد بود. ۷۵ میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر رئیس جمهور برای طرح توسعه موزه‌ها درنظر گرفته شد که باید به طرح های مهم این حوزه تخصیص یابد.

این مسئول از برگزاری همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری استان از تاریخ ۲۳ تا ۲۷ آبان در تالار مرکزی شهر رشت خبر داد و عنوان کرد: در این همایش شهرداران و فرمانداران فرصت های سرمایه گذاری را اعلام خواهند کرد که تاکنون حدود ۲۵ شهردار لیست خود را ارائه کرده اند. از محل بند الف تبصره ۱۸ نیز تسهیلات خوبی برای طرح های گردشگری مورد تایید میراث فرهنگی در نظر گرفته شده که هم اکنون حدود ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات از این محل پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: در گیلان چهار هزار ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در ایجاد زیرساختهای گردشگری در حوزه هتل ها، هتل آپارتمان ها، اقامتگاههای بوم گردی و نیز سنتی درحال انجام است و در نیم سال اول ۱۴۰۱نیز ۵۳ موافقت اصولی در گیلان صادر شده است و حدود ۱۴۰طرح نیز متقاضی دریافت موافقت اصولی هستند.

جهانی از رشد ۴۰ درصدی طرح های بوم گردی در گیلان هم خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۶ اقامتگاه بوم گردی در این استان به بهره برداری رسید که این میزان امسال به بیش از ۳۰ اقامتگاه بوم گردی رسیده و ۸۴ طرح نیز در دست اقدام است.

عصر امروز یک هتل آپارتمان در بندرانزلی با اعتبار پنج میلیارد تومان با زیربنای ۵۷۵ متر به بهره برداری رسید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه