کشف هزار و ۶۰۰ میلیاردی کالای قاچاق در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه در سالجاری بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف شده است، گفت: ۶۸ دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق در استان به ارزش ۱۱۷ میلیارد ریال کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش۱۷۲ درصدی داشته است.

کشف هزار و ۶۰۰ میلیاردی کالای قاچاق در گیلان

به گزارش ۸دی، فرمانده انتظامی استان گیلان یکی از اولویت‌های مجموعه انتظامی استان در سالجاری را برخورد با شبکه‌های قاچاق و ارز و جرایم اقتصادی اعلام و اظهار کرد: قاچاق کالا موجب اخلال در نظم اقتصادی، تضعیف تولید داخلی و کاهش اشتغال می‌شود.

وی با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با مجرمان و برهم زنندگان امنیت اقتصادی افزود: اقدامات قانونی پلیس در راستای برخورد با متخلفان و سودجویان سبب قانونمداری می‌شود و مؤلفه‌های امنیت را ارتقاء می‌دهد.

سردار “عزیزاله ملکی” با بیان اینکه در سالجاری هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق با افزایش ۷۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان کشف شده است، تصریح کرد: هزار و ۶۸۱ نفر نیز در این خصوص دستگیر شده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی از تشکیل هزار و ۶۲۸ فقره در حوزه قاچاق کالا و ارز با افزایش ۷ درصدی از آغاز سالجاری تاکنون در استان خبر داد و گفت: ۲۹ فقره پرونده کلان قاچاق کالا و ارز به ارزش تقریبی ۹۵۲ میلیارد ریال با افزایش ۹۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تشکیل شده است.

سردار ملکی در ادامه به نارضایتی مردم از تردد موتورسیکلت‌های سنگین قاچاق در ساعات پایانی شب و استمرار اجرای طرح‌های انتظامی برای برخورد با هنجارشکنان اشاره و بیان کرد: با اشرافیت اطلاعاتی پلیس و اجرای طرح های انتظامی ۶۸ دستگاه موتورسیکلت بالای ۲۵۰ سی سی در استان به ارزش ۱۱۷ میلیارد ریال کشف که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش۱۷۲ درصدی داشته است.

ملکی در پایان مهمترین اقلام قاچاق کشف شده را لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، سیگار، اشیاء فرهنگی تاریخی، لباس و لوازم جانبی موبایل اعلام و تصریح کرد: پلیس به صورت شبانه‌روزی و با بکارگیری تمامی امکانات برای برقراری نظم و امنیت تلاش می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه