بهره مندی تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار آستارا از آب شرب بهداشتی تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور در شورای برنامه ریزی توسعه و عمران بندر آستارا، گفت: تا پایان سال جاری تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار آستارا از نعمت آب شرب بهداشتی بهره مند خواهند شد.

بهره مندی تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار آستارا از آب شرب بهداشتی تا پایان امسال

به گزارش خبرنگار هشت دی، “اتابک جعفری” مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در نشست اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از تحت پوشش قرار گرفتن تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار آستارا از آب شرب بهداشتی خبر داد.

مدیرعامل آبفای کشور با بیان اینکه آبرسانی به روستاهای استان گیلان با اعتباری بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: جهاد آبرسانی با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بخش خصوصی در کشور اجرا می شود و در مجموع به ۱۰ هزار روستا در کشور آبرسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه احداث تصفیه خانه فاضلاب آستارا از سنوات گذشته تکمیل نشده است تصریح کرد با تلاش مضاعف همکاران فاز اول این پروژه در قالب پکیج تصفیه وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد و فاز نهایی آن تا شهریورماه سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

جعفری در خصوص وضعیت تکمیل پروژه آب شیرین کن آستارا نیز افزود: این پروژه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و خرید تضمینی در فاز اول با ظرفیت ۵۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز تا خرداد ماه سال ۱۴۰۲ برای تامین آب شرب مردم آستارا وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد و فاز تکمیلی آن نیز در خرداد ماه سال ۱۴۰۳ مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت

نشست اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با حضور اتابک جعفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور استاندار گیلان و جمعی از مدیران ارشد کشوری و مدیران کل استانی در شهرستان مرزی آستارا به منظور بررسی مشکلات و زیرساخت‌های اقتصادی این شهر تشکیل شد و مسائل مربوط به حوزه آب و فاضلاب نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه