رئیس جمهور: همیاری مردم سرمایه بزرگی برای دولت است

رئیس جمهور با بیان اینکه همراهی مردم سرمایه بزرگی است که راه را برای دولت هموار کرده است، گفت: باید به این سرمایه ارج نهاده شود و ارزش نهادن در این است که مشکلات مردم را حل کنیم.

رئیس جمهور: همیاری مردم سرمایه بزرگی برای دولت است

به گزارش ۸دی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشست شورای اداری استان تهران که روز پنجشنبه در محل وزارت کشور برگزار شد ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع) و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: همراهی مردم سرمایه بزرگی است و باید به این سرمایه ارج نهاده شود و ارزش نهادن در این است که مشکلات مردم را حل کنیم تا مسائل برطرف شود.

رئیس جمهور با اشاره به نمونه‌ای از همراهی مردم گفت: در حمله سایبری به جایگاه‌های بنزین، اگر مردم همیاری نمی‌کردند، مشکلات زیاد می‌شد اما دل‌های مردم با دولت همراه شد.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه رمز کار دولت، همان فرمایش روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان است، گفت: باید با اخلاص حرکت کنیم چراکه برکت در اخلاص است.

وی همچنین از مردم برای همراهی و همیاری دولت تشکر کرد و یادآور شد: همیاری مردم راه را برای دولت هموار کرده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در بودجه سال جاری تلاش کردیم بر محور عدالت گام برداریم، گفت: توسعه عدالت نیازمند توجه به امر آمایش سرزمینی است و این اولین سالی است که بودجه بدون ۲۰ درصد صندوق توسعه ملی به مجلس تقدیم شده است.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه صندوق توسعه ملی برای کارهای بزرگ در جهت رفع مشکلات اساسی کشور است، گفت: این منابع صندوق همواره از درآمدهایی بود که دولت‌ها بر روی آن حساب باز کرده بودند اما این دولت، می‌خواهد صندوق توسعه ملی در جهت کارهای بزرگ هزینه شود.

وی ادامه داد: دولت در برنامه تحولی‌ ۳۷ محور را به عنوان‌ مهمترین مسائل کشور مطرح کرده است و این فکر نشات گرفته از سخنان رهبر انقلاب است و ما با هدایت و نظر ایشان دوستانی را برای این کار جمع کردیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اصلاح اقتصادی کشور، گفت: کاری که شروع شده به عنوان اصلاح اقتصادی، دولت کار سختی دارند و گام هایی باید برداشت شود.

وی افزود: در جلسه خصوصی سازی گفتم تصمیمات سخت، دوستان عنایت نکردند، رسانه های خارجی شیطنت کردند و داخلی ها اصل مطلب را  متوجه نشدند. تصمیمات سخت دولت چند موضوع است نخست رشد اقتصادی، در کشور حتمی است چطور حاصل می‌شود با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، دوم افزایش بهره‌وری، یکی از مشکلات کشور بهره‌وری است. اگر کسی در جایگاهی حضور دارد که این موضوعات برایش اهمیت ندارد باید از چرخه برنامه ریزی و تصمیم‌گیری خارج شود البته نمی گوییم از چرخه اداری کشور خارج شود.

وی تاکید کرد: امام جمعه موقت تهران به کنترل هزینه‌ها اشاره کردند که حتما این موضوع با اولویت باید انجام شود، دولت و مجلس روی این موضوع جلسات و برنامه دارند، رهبری هم این مسأله را فرمودند.

رئیس جمهور با اشاره به موضوع شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد: امر دانش بنیان بسیار مهم است اما فقط شرکت دانش بنیان مهم نیست اینکه شرکت داشته باشیم و تعداد آن را زیاد کنیم بلکه این شرکت‌ها باید صنعتی شده و نتیجه فعالیت‌شان به تولید و اشتغال منتهی شود. حضرت آقا فرمودند تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین یعنی این سه تا کنار هم است پس شرکت دانش بنیان باید در کنار دانایی و علم و توانایی داشته باشد.

وی با اشاره به ترور شهید صیاد خدایی گفت: لعنت ابدی بر قاتلان و حامیان آنها. خداوند به این افراد نشان و عروج می‌دهد.

رئیس‌جمهور در پایان با تاکید بر اینکه آلودگی شهر تهران قابل تحمل نیست، اظهار کرد: بخشی از این موضوع معطوف به خارج کشور است که وزیر امور خارجه را مأمور به رسیدگی کردیم و جزو مسائل محوری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه