فروش ۱۱۰ میلیارد ریالی نمایشگاه‌های نوروزی صنایع‌دستی گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از استقبال گسترده گردشگران از غرفه‌های صنایع‌دستی نوروزی در استان خبر داد.

فروش ۱۱۰ میلیارد ریالی نمایشگاه‌های نوروزی صنایع‌دستی گیلان

به گزارش ۸دی،ولی جهانی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به منظور آماده‌سازی غرفه‌های نوروزی صنایع‌دستی، برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات هنرمندان صنایع‌دستی گیلان در مناطق گردشگرپذیر استان در دستورکار ستاد اجرایی خدمات سفر‌های نوروزی استان گیلان قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: به صورت کلی ۵۵۰ غرفه عرضه محصولات صنایع‌دستی در ۳۸ نمایشگاه سطح شهرستان‌های استان گیلان طی ایام نوروزی برپا شد که این نمایشگاه‌ها با استقبال گسترده گردشگران و مسافران نوروزی همراه شد.

استان گیلان ظرفیت گسترده‌ای در حوزه صنایع‌دستی با وجود ۷ شهر و روستای ملی و جهانی صنایع‌دستی دارد و در این ۵۵۰ غرفه که در ۳۸ نقطه از سطح استان گیلان برپا شد هنرمندان به عرضه محصولات بومی و محلی در حوزه صنایع‌دستی پرداختند که بر اساس آمار قریب به ۵۲۷ هزار نفر در محل این نمایشگاه‌ها حضور داشتند.

بر اساس برآورد‌های انجام شده میزان فروش این غرفه‌ها از بازه زمانی برپایی این نمایشگاه‌ها در ۲۶ اسفندماه سال گذشته لغایت ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه