دپو ۱۴ تن چوب‌ قاچاق در حیاط منزلی در آستانه اشرفیه

۱۴ تن چوب جنگلی قاچاق به ارزش ۴۹۰ میلیون ریال داخل حیاط یک باب منزل در آستانه اشرفیه کشف شد.

دپو ۱۴ تن چوب‌ قاچاق در حیاط منزلی در آستانه اشرفیه

به گزارش ۸دی، فرمانده انتظامی شهرستان آستانه‌اشرفیه به تشدید اقدامات همه جانبه مجموعه انتظامی به منظور مقابله با قاچاقچیان چوب اشاره و اظهار کرد: قاچاق چوب و قطع غیرمجاز درختان جنگلی به تاراج بردن ثروت ملی است و پلیس با افرادسودجو و فرصت‌طلب که برای رسیدن به منافع مادی خود با آسیب زدن به طبیعت و محیط زیست باعث هدر رفتن منابع ملی می‌شوند، برخوردقاطع و قانونی می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی دریافت خبری مبنی بر دپو چوب‌های قاچاق در محوطه یک خانه روستایی در شهرستان آستانه‌اشرفیه، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران پاسگاه انتظامی دهسر با انجام تحقیقات نامحسوس از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و با هما‌‌‌هنگی قضائی به محل‎‌ مورد نظر اعزام شدند.

سرهنگ “سیدمهدی نجفی‌پور” از کشف ۱۴ تن چوب جنگلی قاچاق در بازرسی از محل مورد نظر خبر داد و گفت: بنا بر اظهارت کارشناسان مربوطه ارزش این کشفیات، ۴۹۰ میلیون ریال است. در این راستا متهم ۴۷ ساله پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان با اعلام اینکه قاچاق چوب صدمات جبران‌ناپذیری بر اقتصاد کشور و پیکره جنگل‌ها وارد می‌کند، بیان کرد: مبارزه قاطع و هدفمند با قاچاقچیان و سودجویان چوب به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های کاری پلیس ادامه دارد و مردم می‌توانند هرگونه اخبار در این زمینه را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه